Show simple item record

dc.contributor.advisorSan Türgay, Ayşe
dc.contributor.authorGöksel, Turgut Özay
dc.date.accessioned2021-05-07T10:43:39Z
dc.date.available2021-05-07T10:43:39Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-07-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/614504
dc.description.abstractBu araştırma koroner anjiyografi işlemi uygulanan hastaların öğrenim gereksinimlerini belirlemek amacıyla tanımlayıcı ve kesitsel olarak yapıldı. Araştırma, bir devlet hastanesinin anjiyografi ve katater laboratuvarı'nda 1 Şubat-31 Aralık 2018 tarihleri arasında, koroner anjiyografi işlemi yapılmış, 196 hasta üzerinde yürütüldü. Araştırma verileri, ''Kişisel Bilgi Formu'' ve `Hasta Öğrenim Gereksinimleri Ölçeği` kullanılarak toplandı. Toplanan veriler tanımlayıcı istatistiksel yöntemler ve Kolmogrov-Smirnov, Kruskal-Wallis ve Mann-Whitney U testleri ile değerlendirildi. Anlamlılık p<0,05 olarak kabul edildi. Araştırmaya katılan hastaların öğrenim gereksinimleri puan ortalaması 198,46±34,31 olarak bulundu. Önem derecesi en yüksek alt boyutlar sırasıyla; tedavi ve komplikasyonlar alt boyutu (37,28±6,10), yaşam kalitesi alt boyutu (33,01±5,86) ve ilaçlar alt boyutu(32,64±6,00) olarak bulundu. Kadın hastaların tedavi ve komplikasyonlar alt boyutundaki puan ortalaması (38,26±5,10) erkek hastaların puan ortalamasından (36,14± 6,95) yüksek ve istatistiksel olarak anlamlı bulundu(p<0,05) . Bekâr hastaların evli hastalara göre öğrenim gereksinimleri puanı (210,96±25,68) ve ilaçlar alt boyutu puan ortalaması (35,44± 3,80) yüksek ve istatistiksel olarak anlamlı bulundu (p<0,05). Sosyal güvencesi emekli sandığı olan hastaların toplum ve izlem alt boyutu puan ortalaması (21,07±4,50) ile duruma ilişkin duygular alt boyutu puan ortalaması diğer gruplara göre daha düşük (17,37±3,95) ve istatistiksel olarak anlamlı bulundu (p<0,05). Koroner anjiyografi olan hastalara anjiyografi sonrası eğitim verilmesi ve verilen eğitimin hastaların öğrenim gereksinimlerine göre planlanması önerilmektedir. Anahtar Kelimeler: Koroner Anjiyografi İşlemi, Hasta Öğrenim Gereksinimleri, Hemşirelik
dc.description.abstractThe Learning Need of Patients with Coronary AnjiographyThis study was conducted descriptively and cross-sectionally to determine the learning needs of patients undergoing coronary angiography. The study was conducted on 196 patients who underwent coronary angiography between February 1 and December 31, 2018 in an angiography and catheter laboratory of a public hospital. Research data were collected using `Personal Information Formʼ and Patient Learning Needs Scale `Collected data were evaluated by descriptive statistical methods and Kolmogrov-Smirnov, Kruskal-Wallis and Mann-Whitney U tests. Significance was accepted as p<0,05. The average learning requirement score of the patients was 198,46 ± 34,31. The sub-dimensions with the highest significance were respectively; treatment and complications (37,28 ± 6,10), quality of life (33,01 ± 5,86) and drugs (32,64 ± 6,00). The mean score in the treatment and complications subscale of female patients (38,26 ± 5,10) was higher than the mean score of male patients (36,14 ± 6,95) and was statistically significant (p <0,05). Single patients educational needs score compared to married patients (210,96 ± 25,68) and mean score of drugs sub-dimension (35,44 ± 3,80) were found to be high and statistically significant (p <0,05). The mean score of the social and follow-up subscale (21,07 ± 4,50) and the emotion related subscale score of the patients with pension funds were lower (17,37 ± 3,95) and statistically significant (p <0,05). It is recommended that patients with coronary angiography should be given post angiography training and that the training should be planned according to their learning needs.Keywords: Coronary Angiography Procedure, Patient Learning Requirements, Nursingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHemşireliktr_TR
dc.subjectNursingen_US
dc.titleKoroner anjiyografi olan hastaların öğrenim gereksinimleri
dc.title.alternativeThe learni̇ng need of pati̇ents wi̇th coronary anji̇ography
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-17
dc.contributor.departmentHemşirelik Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmHeart diseases
dc.subject.ytmCoronary angiography
dc.subject.ytmPatients
dc.subject.ytmPatient education
dc.subject.ytmNursing
dc.subject.ytmInformation requirements
dc.subject.ytmTraining needs
dc.identifier.yokid10289774
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid581078
dc.description.pages97
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess