Kriz dönemlerinde pazarlama bilgi sistemlerinin önemi ve uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Günümüzde yaşanan ilerlemeler sonucunda dünya tek bir pazar haline gelmiştir. Özellikle bilgi işleme ve iletişimin hızlanması, yangınlaşması ve ucuzlaması sayesinde, müşteri ihtiyacı olan en uygun mal ve hizmeti dünyanın herhangi bir noktasından alma olanağına kavuşmuştur. Mal ve hizmetin bu sınır tanımayan dolaşımı işletmeleri en kaliteli, en rekabetçi fiyatlarda mal ve hizmet sunmaya yöneltmektedir. Ayrıca, rekabet, teknolojik gelişmeler, globalleşme gibi değişen çevre koşulları işletmeleri her an bir kriz içine sokabilmektedir. İşletmelerin karşılaştıkları krizlerin sayısında ve türünde her geçen gün artışlar yaşanması işletmeleri krizler ve kriz yönetimi konusunda bilgi sahibi olmaya yöneltmektedir. Bu çalışma, pazarlama faaliyetlerinin işletmelerin başarısında büyük önem taşıması, aynı zamanda, günümüz iş dünyasında işletmeleri her yönden tehdit eden risklerin krize dönüşmesini önlemek, krize dönüşmesi durumunda ise, krizin zararlarını en aza indirmek için, pazarlama faaliyetlerine rasyonellik kazandıracak kararların alınmasına temel teşkil edecek bilgilerin, pazarlama bilgi sistemi tarafından üretilmesinin önemini vurgulamaktadır. VI ABSTRACT Today, the world has become a global marketplace resulting from advance in various grounds. Specially, customer has been able to purchase the best goods and services anywhere around the world. This circulation of goods and services without borders is farcing firms to manufacture and present best quality goods and services with most competitive prices. In addition, ever-changing environmental condition such as competition, technological advances and globalization can pull firms into crisis at anytime. Increases in the number and type of crisis that firms have to face direct them toward to be informed about crises and management of crises. With in this aspect, this study points out the importance of marketing activities on a firm's performance. The study emphasizes the significance of marketing information system which renders valuable information in making rational marketing decisions in order to prevent firms of today business world from risks before turning into a crisis or minimizing the effects of it, should have turned into a crisis.
Collections