Show simple item record

dc.contributor.advisorYurdakul, Müberra
dc.contributor.authorKayabaşi, Aydin
dc.date.accessioned2021-05-07T09:37:51Z
dc.date.available2021-05-07T09:37:51Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/614140
dc.description.abstractÖZET Günümüzde yaşanan ilerlemeler sonucunda dünya tek bir pazar haline gelmiştir. Özellikle bilgi işleme ve iletişimin hızlanması, yangınlaşması ve ucuzlaması sayesinde, müşteri ihtiyacı olan en uygun mal ve hizmeti dünyanın herhangi bir noktasından alma olanağına kavuşmuştur. Mal ve hizmetin bu sınır tanımayan dolaşımı işletmeleri en kaliteli, en rekabetçi fiyatlarda mal ve hizmet sunmaya yöneltmektedir. Ayrıca, rekabet, teknolojik gelişmeler, globalleşme gibi değişen çevre koşulları işletmeleri her an bir kriz içine sokabilmektedir. İşletmelerin karşılaştıkları krizlerin sayısında ve türünde her geçen gün artışlar yaşanması işletmeleri krizler ve kriz yönetimi konusunda bilgi sahibi olmaya yöneltmektedir. Bu çalışma, pazarlama faaliyetlerinin işletmelerin başarısında büyük önem taşıması, aynı zamanda, günümüz iş dünyasında işletmeleri her yönden tehdit eden risklerin krize dönüşmesini önlemek, krize dönüşmesi durumunda ise, krizin zararlarını en aza indirmek için, pazarlama faaliyetlerine rasyonellik kazandıracak kararların alınmasına temel teşkil edecek bilgilerin, pazarlama bilgi sistemi tarafından üretilmesinin önemini vurgulamaktadır.
dc.description.abstractVI ABSTRACT Today, the world has become a global marketplace resulting from advance in various grounds. Specially, customer has been able to purchase the best goods and services anywhere around the world. This circulation of goods and services without borders is farcing firms to manufacture and present best quality goods and services with most competitive prices. In addition, ever-changing environmental condition such as competition, technological advances and globalization can pull firms into crisis at anytime. Increases in the number and type of crisis that firms have to face direct them toward to be informed about crises and management of crises. With in this aspect, this study points out the importance of marketing activities on a firm's performance. The study emphasizes the significance of marketing information system which renders valuable information in making rational marketing decisions in order to prevent firms of today business world from risks before turning into a crisis or minimizing the effects of it, should have turned into a crisis.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKriz dönemlerinde pazarlama bilgi sistemlerinin önemi ve uygulama
dc.title.alternativeThe Importance and application of marketing information systems in terms of crisis
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmCrisis
dc.subject.ytmCrisis management
dc.subject.ytmManagement information systems
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmMarketing system
dc.subject.ytmInformation systems
dc.identifier.yokid118270
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid111357
dc.description.pages155
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess