Fuat Baymur`un Türkçe`nin eğitimi-öğretimi ile ilgili görüş, düşünce ve önerileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu çalışma, Fuat Baymur'un Türkçe Öğretimi ile ilgili görüş, düşünce ve önerilerinin bir araştırmasıdır. Modern Türkiye Cumhuriyetinin ilk eğitimcilerinden olan Fuat Baymur'un, günümüz eğitim anlayışına katkılarını bir nebzede ortaya koyması bakımından bu çalışma önem arz etmektedir. Çalışmanın ilk bölümünde `eğitimin` tanımı ve işlevleri üzerinde durulmuş, eğitimin toplum ve birey açısından önemi ortaya konulmaya çalışılmış ve Türk eğitim sisteminin tarihsel gelişimi incelenmiştir. Tarihsel gelişim sınırlandırılarak Osmanlı eğitim sisteminde ilk yenileşme hareketlerinden başlatılmış, Kurtuluş savaşı yılları ve Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş yıllarında eğitimde görülen zorluklar ve eğitim anlayışı incelenmiştir. İkinci bölümünde ise, çalışmanın asıl konusu olan Fuat Baymur'un hayatı, yurt içi ve yurt dışı çalışmaları ve Türkçe öğretimi ile ilgili (dinleme, konuşma, okuma, yazma, imlâ ve dilbilgisi) görüş, düşünce ve önerileri üzerinde durularak günümüz çalışmalarına etkileri üzerinde inceleme yapılmıştır. VI ABSTRACT This study, is a research of Fuat Baymur' s vision, idea and suggestions about education of Turkish Language. The study is important, because of bringing up Fuat Baymur' s, who was a first pedagogist of Modern Turkish Republic, additives to education intelligence of nowadays education. In the first chapter of the study, description and the functions of education, the importance of education for the public and individual and the historical development of Turkish education system was inspected. Historical development was limited; it begins with the first acquiring a newness of Ottoman Education System, Independence War years and the difficulties of education and the education intelligence in the foundation of Turkish Republic years was researched. In the second chapter, the basic subject, which includes Fuat Baymur' s life, his studies in Turkey and abroad and his vision, idea and suggestions about education of Turkish Language (Listening, speaking, reading, writing, spelling and grammer) was studied, the effects of all these was examined.
Collections