Show simple item record

dc.contributor.advisorTorun, Ali
dc.contributor.authorYangil, Muharrem Kürşad
dc.date.accessioned2021-05-07T09:37:36Z
dc.date.available2021-05-07T09:37:36Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/614075
dc.description.abstractÖZET Bu çalışma, Fuat Baymur'un Türkçe Öğretimi ile ilgili görüş, düşünce ve önerilerinin bir araştırmasıdır. Modern Türkiye Cumhuriyetinin ilk eğitimcilerinden olan Fuat Baymur'un, günümüz eğitim anlayışına katkılarını bir nebzede ortaya koyması bakımından bu çalışma önem arz etmektedir. Çalışmanın ilk bölümünde `eğitimin` tanımı ve işlevleri üzerinde durulmuş, eğitimin toplum ve birey açısından önemi ortaya konulmaya çalışılmış ve Türk eğitim sisteminin tarihsel gelişimi incelenmiştir. Tarihsel gelişim sınırlandırılarak Osmanlı eğitim sisteminde ilk yenileşme hareketlerinden başlatılmış, Kurtuluş savaşı yılları ve Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş yıllarında eğitimde görülen zorluklar ve eğitim anlayışı incelenmiştir. İkinci bölümünde ise, çalışmanın asıl konusu olan Fuat Baymur'un hayatı, yurt içi ve yurt dışı çalışmaları ve Türkçe öğretimi ile ilgili (dinleme, konuşma, okuma, yazma, imlâ ve dilbilgisi) görüş, düşünce ve önerileri üzerinde durularak günümüz çalışmalarına etkileri üzerinde inceleme yapılmıştır.
dc.description.abstractVI ABSTRACT This study, is a research of Fuat Baymur' s vision, idea and suggestions about education of Turkish Language. The study is important, because of bringing up Fuat Baymur' s, who was a first pedagogist of Modern Turkish Republic, additives to education intelligence of nowadays education. In the first chapter of the study, description and the functions of education, the importance of education for the public and individual and the historical development of Turkish education system was inspected. Historical development was limited; it begins with the first acquiring a newness of Ottoman Education System, Independence War years and the difficulties of education and the education intelligence in the foundation of Turkish Republic years was researched. In the second chapter, the basic subject, which includes Fuat Baymur' s life, his studies in Turkey and abroad and his vision, idea and suggestions about education of Turkish Language (Listening, speaking, reading, writing, spelling and grammer) was studied, the effects of all these was examined.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFuat Baymur`un Türkçe`nin eğitimi-öğretimi ile ilgili görüş, düşünce ve önerileri
dc.title.alternativeFuat Baymur`s vision, idea and suggestions about education-instruction of Turkish language
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmBaymur, Fuat
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTurkish
dc.subject.ytmTurkish teaching
dc.subject.ytmEducation system
dc.subject.ytmEducation
dc.identifier.yokid118152
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid111349
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess