Büro verimliliğinin tesis edilmesinde ergonomik tasarımın önemi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Çalışmamızda büro yönetimi ve verimlilik ile ilgili temel kavramlar üzerinde durulmuş, ergonominin büro verimliliğine etkisi incelenmiştir. Ayrıca büroların işlevleri, işletme verimliliğini etkileyen faktörler ve fiziksel çevrenin çalışanlar üzerine etkileri konularına yer verilmiştir. Açık büro tipinin tercih edildiği bankalardaki çalışanlar üzerine bir alan araştırması yapılmıştır. Ergonomik yapının çalışanlar üzerine etkisi incelenmiştir. Bu konuda 5 tane bankada 52 çalışan üzerine anket çalışması yapılmıştır. Yapılan bu çalışma sonucunda çalışanların fiziksel çevreden etkilendikleri ortaya çıkmıştır. Bu etkilenmeye bağlı olarak verimlilik artmakta veya yükselmektedir. Gözlemler sonucu, çalışanların çok yoğun bir çalışma ortamında bulunduklarını söyleyebiliriz. Bunun üzerine fiziksel alanla ilgili ergonomik problemler eklenince, çalışma performansı düşmekte ve verim azalmaktadır. Çalışanları rahatsız eden en önemli etkenler; aydınlatma, havalandırma, gürültü ve büro mobilyalarıdır. Bunların ergonomik prensiplere göre düzenlenmesiyle, çalışanların performansı artacaktır. Büro ortamlarından kaynaklanan yorgunluk ve stres çalışanlar için zararlıdır. Kendini kötü hisseden çalışanın dikkati ve verimliliği azalacaktır. Banka şubelerinden yaşanan rahatsızlıkların temelinde yönetimin hatası vardır. İç tasarımda ve düzenlemelerde tamamen merkezi kararlar vardır. Yerel yönetimin kararı çok etkili değildir. Ayrıca bankaların çoğu bulundukları binada kiracı durumundadır. Bu durum değişiklik yapma imkânını ortadan kaldırmaktadır. Büro çalışanlarının insan olduğu ve çevreden etkilendiği unutulmamalıdır. Onların rahat, sağlıklı ve huzurlu bir ortamda çalışmalarını sağlamalıyız. Bunun sonucunda verimlilik artacak ve hedefe ulaşılmış olacaktır. VI ABSTRACT In our study, basic concepts about office management and efficiency have been considered and the effect of ergonomy on office efficiency has been studied. Also offices functions, the factors effect on organization efficiency and the effects of physical environment on employees subjebts have been mentioned. An area study on the employees of the banks that prefer open office type has been performed. The effect of ergonomic structure on employees has been examined. Inqury studies was made in five banks on fiftytwo employees. As a result of this study, it has been concluded that the physical environment effects on the employees. Related to this effect efficiency increses or decreases. As the results of observatios, we can say that the emloyees are in very hard working conditions. Adding the problems about the physical environment, working performance becomes less and the efficiency decreases. The most common factors effect on the employees are; illumination, air conditioning, noise and office furniture. Preparing them in order to ergonomy principles will increase employees' performance. The weariness and stress forming in office conditions is harmful for the employees. The attention and efficiency of the employee who feels bad himself or herself will decrease. inconvenience in the bank departments occurs by the management foults. Inside design and formatting is entirely up to centeral decision. The decision of local management is not very efffectual. Also most of the banks are tenant on their buildings. This position makes the designing impossible. It must not be forgetted that the office employees are human being. Comfortable, healthy and peaceful conditions must be provided for them. So the efficiency will be increased and the goal will be reached.
Collections