Show simple item record

dc.contributor.advisorDemirci, Mustafa Kemal
dc.contributor.authorArmağan, Kudret
dc.date.accessioned2021-05-07T09:37:22Z
dc.date.available2021-05-07T09:37:22Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/614016
dc.description.abstractÖZET Çalışmamızda büro yönetimi ve verimlilik ile ilgili temel kavramlar üzerinde durulmuş, ergonominin büro verimliliğine etkisi incelenmiştir. Ayrıca büroların işlevleri, işletme verimliliğini etkileyen faktörler ve fiziksel çevrenin çalışanlar üzerine etkileri konularına yer verilmiştir. Açık büro tipinin tercih edildiği bankalardaki çalışanlar üzerine bir alan araştırması yapılmıştır. Ergonomik yapının çalışanlar üzerine etkisi incelenmiştir. Bu konuda 5 tane bankada 52 çalışan üzerine anket çalışması yapılmıştır. Yapılan bu çalışma sonucunda çalışanların fiziksel çevreden etkilendikleri ortaya çıkmıştır. Bu etkilenmeye bağlı olarak verimlilik artmakta veya yükselmektedir. Gözlemler sonucu, çalışanların çok yoğun bir çalışma ortamında bulunduklarını söyleyebiliriz. Bunun üzerine fiziksel alanla ilgili ergonomik problemler eklenince, çalışma performansı düşmekte ve verim azalmaktadır. Çalışanları rahatsız eden en önemli etkenler; aydınlatma, havalandırma, gürültü ve büro mobilyalarıdır. Bunların ergonomik prensiplere göre düzenlenmesiyle, çalışanların performansı artacaktır. Büro ortamlarından kaynaklanan yorgunluk ve stres çalışanlar için zararlıdır. Kendini kötü hisseden çalışanın dikkati ve verimliliği azalacaktır. Banka şubelerinden yaşanan rahatsızlıkların temelinde yönetimin hatası vardır. İç tasarımda ve düzenlemelerde tamamen merkezi kararlar vardır. Yerel yönetimin kararı çok etkili değildir. Ayrıca bankaların çoğu bulundukları binada kiracı durumundadır. Bu durum değişiklik yapma imkânını ortadan kaldırmaktadır. Büro çalışanlarının insan olduğu ve çevreden etkilendiği unutulmamalıdır. Onların rahat, sağlıklı ve huzurlu bir ortamda çalışmalarını sağlamalıyız. Bunun sonucunda verimlilik artacak ve hedefe ulaşılmış olacaktır.
dc.description.abstractVI ABSTRACT In our study, basic concepts about office management and efficiency have been considered and the effect of ergonomy on office efficiency has been studied. Also offices functions, the factors effect on organization efficiency and the effects of physical environment on employees subjebts have been mentioned. An area study on the employees of the banks that prefer open office type has been performed. The effect of ergonomic structure on employees has been examined. Inqury studies was made in five banks on fiftytwo employees. As a result of this study, it has been concluded that the physical environment effects on the employees. Related to this effect efficiency increses or decreases. As the results of observatios, we can say that the emloyees are in very hard working conditions. Adding the problems about the physical environment, working performance becomes less and the efficiency decreases. The most common factors effect on the employees are; illumination, air conditioning, noise and office furniture. Preparing them in order to ergonomy principles will increase employees' performance. The weariness and stress forming in office conditions is harmful for the employees. The attention and efficiency of the employee who feels bad himself or herself will decrease. inconvenience in the bank departments occurs by the management foults. Inside design and formatting is entirely up to centeral decision. The decision of local management is not very efffectual. Also most of the banks are tenant on their buildings. This position makes the designing impossible. It must not be forgetted that the office employees are human being. Comfortable, healthy and peaceful conditions must be provided for them. So the efficiency will be increased and the goal will be reached.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleBüro verimliliğinin tesis edilmesinde ergonomik tasarımın önemi
dc.title.alternativeImportance of ergonomic design on office productivity
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmOffices
dc.subject.ytmOffice management
dc.subject.ytmErgonomics
dc.subject.ytmProductivity
dc.identifier.yokid129946
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid126181
dc.description.pages117
dc.publisher.disciplineYönetim ve Organizasyon Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess