Sınıf içi öğretmen öğrenci iletişiminin öğrenci başarısı üzerine etkileri ve bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Günümüzde hızlı bir değişim yaşanmaktadır. İşletmeler açısından, rekabetçi ortamda verimliliği arttırma önem kazanmıştır. Bu kapsamda yöneticilerin ve iş görenlerin etkili iletişim becerileri kazanmaları gündeme gelmiştir. Toplumsal değişim bütün organizasyonlarda olduğu gibi okulları da etkilemiş, okullar da misyonunu ve vizyonunu sorgulamaya başlamıştır. Okulun en önemli çıktılarından biri olan öğrencinin başarısını arttırıcı yollar aranmaktadır. Eğitimde kaliteyi belirleyici unsurlardan biri de okul yöneticileri, öğretmenler ve öğrenciler arasındaki iyi ilişkilerdir. Bu ilişkiyi etkileyen en önemli unsur ise iletişimdir. Bu çalışmada öğrenci- öğretmen iletişimi ile öğrenci başarısı arasındaki ilişki araştırılmıştır. Bu ilişkiyi ölçmek için öğretmen-öğrenci iletişim ölçeği kullanılmıştır. Araştırma verileri Eskişehir İlindeki beş Anadolu Lisesi'nde okuyan yüz öğrenciden elde edilmiştir. Veriler üzerinde korelasyon, sıklık dağılımı analizleri yapılmıştır. Öğretmen - öğrenci iletişimi ile öğrenci başarısı arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. VI ABSTRACT A quick alteration is faced nowadays. From the aspect of companies, in the competitive atmosphere; effort for productivity became more important, in this case making the administrators and employees gain effective communication skills is emphasized. Social alteration has also affected the schools like ali other organizations. Mission and vision of the schools has been started to be criticized. Student achievement which is one of the most important outputs of the school is researched. One of the most significant factors in quality in education is good relationship between school administrators, teachers and students. In this study, relationship between teacher-student communication and academic achievement of the students has been researched. To measure the relationship teacher and student communication inventory has been used. The data of the research have been gathered from one hundred (100) students in five Anadolu Lisesi High Schools in the district of Eskişehir. On the data correlation, frequency, have been used. It is obtained that there is a significant relationship between teacher-student communication and academic achievement of the students
Collections