Show simple item record

dc.contributor.advisorDemirci, Mustafa Kemal
dc.contributor.authorTatar, Kenan
dc.date.accessioned2021-05-07T09:37:15Z
dc.date.available2021-05-07T09:37:15Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2021-01-11
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/613982
dc.description.abstractÖZET Günümüzde hızlı bir değişim yaşanmaktadır. İşletmeler açısından, rekabetçi ortamda verimliliği arttırma önem kazanmıştır. Bu kapsamda yöneticilerin ve iş görenlerin etkili iletişim becerileri kazanmaları gündeme gelmiştir. Toplumsal değişim bütün organizasyonlarda olduğu gibi okulları da etkilemiş, okullar da misyonunu ve vizyonunu sorgulamaya başlamıştır. Okulun en önemli çıktılarından biri olan öğrencinin başarısını arttırıcı yollar aranmaktadır. Eğitimde kaliteyi belirleyici unsurlardan biri de okul yöneticileri, öğretmenler ve öğrenciler arasındaki iyi ilişkilerdir. Bu ilişkiyi etkileyen en önemli unsur ise iletişimdir. Bu çalışmada öğrenci- öğretmen iletişimi ile öğrenci başarısı arasındaki ilişki araştırılmıştır. Bu ilişkiyi ölçmek için öğretmen-öğrenci iletişim ölçeği kullanılmıştır. Araştırma verileri Eskişehir İlindeki beş Anadolu Lisesi'nde okuyan yüz öğrenciden elde edilmiştir. Veriler üzerinde korelasyon, sıklık dağılımı analizleri yapılmıştır. Öğretmen - öğrenci iletişimi ile öğrenci başarısı arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur.
dc.description.abstractVI ABSTRACT A quick alteration is faced nowadays. From the aspect of companies, in the competitive atmosphere; effort for productivity became more important, in this case making the administrators and employees gain effective communication skills is emphasized. Social alteration has also affected the schools like ali other organizations. Mission and vision of the schools has been started to be criticized. Student achievement which is one of the most important outputs of the school is researched. One of the most significant factors in quality in education is good relationship between school administrators, teachers and students. In this study, relationship between teacher-student communication and academic achievement of the students has been researched. To measure the relationship teacher and student communication inventory has been used. The data of the research have been gathered from one hundred (100) students in five Anadolu Lisesi High Schools in the district of Eskişehir. On the data correlation, frequency, have been used. It is obtained that there is a significant relationship between teacher-student communication and academic achievement of the studentsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSınıf içi öğretmen öğrenci iletişiminin öğrenci başarısı üzerine etkileri ve bir uygulama
dc.title.alternativeThe effects on student achivement of communication between teacher-student in class and apractie
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-01-11
dc.contributor.departmentYönetim ve Organizasyon Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmClassroom communication
dc.subject.ytmTeacher-student comminication
dc.identifier.yokid161262
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid145846
dc.description.pages132
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess