Eğitim kurumlarında yönetici ve öğretmenlerin kişisel gelişim düzeylerindeki artışın öğrenci verimliliğine etkisi ve bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Toplumsal değişim hem bireyleri, hem de toplumları etkilemiştir. Özellikle 1980'li yıllardan sonra arzda yaşanan artışla birlikte rekabet artmış ve kalite ön plana çıkmıştır. Bireyler, aldıkları biçimsel eğitimle yetinmeyip farklı nitelikler kazanma ihtiyacı hissetmişlerdir. Bunun sonucunda da kişisel gelişim kavramı ortaya çıkmıştır. İşletmeler açısından, rekabetçi ortamda verimliliği arttırmada işgören verimliliği önem kazanmış ve insan kaynağına yatıran yapılmaya başlanmıştır. Toplumsal değişim okulları da etkilemiş, okullarda da insan kaynaklarına önem verilmeye başlanmıştır. Bu çalışmada, Bursa ili Nilüfer ilçesinde bir özel okulda görev yapan 15 öğretmene mesleki ve kişisel gelişim eğitimi verilmiştir, öğrenci ve öğretmenlerle görüşmeler yapılarak, öğrencilerden öğretmenlerinin gelişimleri ile ilgili görüşleri alınmıştır. İlgili öğretmenlerin, dersine girdiği öğrencilere anketler uygulanarak korelasyon analizi vb. tekniklerle öğretmenlerin almış oldukları eğitimin öğrenci verimliliğine katkısı incelenmiştir. Kişisel ve mesleki gelişim eğitimi alan öğretmenlerin, öğrencilere yönelik olumlu tutumlan oluştuğu, öğrenme ortamlarım geliştirdikleri, model olarak Öğrencilerin gelişimlerine de katkıda bulundukları tespit edilmiştir. Social alteration has affected both individuals and societies. Especially after 1980s, competition increased by the effect increase of supply; and quality became more important. People did not content with the formal education which they had. They felt the need for different qualities so concept of personal development occurred. From the aspect of companies, in the competing atmosphere and effort for productivity, the employees' productivity became more important. Companies started to invest in human resources. Social chancing also affected schools. Nowadays human resources management is needed at the schools. In this study; Personal and professional development education is given to fifteen teachers who work in a private school in Nilüfer in Bursa. Teachers and students were interviewed about development of teachers. Surveys were applied to these teachers' students. The effect of training which teachers had was examined on productivity of students by correlation analysis and other techniques. It was understood that teachers who had personal professional education have better communication with students, make better learning atmosphere, contribute the student's development as a model.
Collections