Show simple item record

dc.contributor.advisorAydemir, Muzaffer
dc.contributor.authorErakkuş, Özgür
dc.date.accessioned2021-05-07T09:37:09Z
dc.date.available2021-05-07T09:37:09Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/613956
dc.description.abstractToplumsal değişim hem bireyleri, hem de toplumları etkilemiştir. Özellikle 1980'li yıllardan sonra arzda yaşanan artışla birlikte rekabet artmış ve kalite ön plana çıkmıştır. Bireyler, aldıkları biçimsel eğitimle yetinmeyip farklı nitelikler kazanma ihtiyacı hissetmişlerdir. Bunun sonucunda da kişisel gelişim kavramı ortaya çıkmıştır. İşletmeler açısından, rekabetçi ortamda verimliliği arttırmada işgören verimliliği önem kazanmış ve insan kaynağına yatıran yapılmaya başlanmıştır. Toplumsal değişim okulları da etkilemiş, okullarda da insan kaynaklarına önem verilmeye başlanmıştır. Bu çalışmada, Bursa ili Nilüfer ilçesinde bir özel okulda görev yapan 15 öğretmene mesleki ve kişisel gelişim eğitimi verilmiştir, öğrenci ve öğretmenlerle görüşmeler yapılarak, öğrencilerden öğretmenlerinin gelişimleri ile ilgili görüşleri alınmıştır. İlgili öğretmenlerin, dersine girdiği öğrencilere anketler uygulanarak korelasyon analizi vb. tekniklerle öğretmenlerin almış oldukları eğitimin öğrenci verimliliğine katkısı incelenmiştir. Kişisel ve mesleki gelişim eğitimi alan öğretmenlerin, öğrencilere yönelik olumlu tutumlan oluştuğu, öğrenme ortamlarım geliştirdikleri, model olarak Öğrencilerin gelişimlerine de katkıda bulundukları tespit edilmiştir.
dc.description.abstractSocial alteration has affected both individuals and societies. Especially after 1980s, competition increased by the effect increase of supply; and quality became more important. People did not content with the formal education which they had. They felt the need for different qualities so concept of personal development occurred. From the aspect of companies, in the competing atmosphere and effort for productivity, the employees' productivity became more important. Companies started to invest in human resources. Social chancing also affected schools. Nowadays human resources management is needed at the schools. In this study; Personal and professional development education is given to fifteen teachers who work in a private school in Nilüfer in Bursa. Teachers and students were interviewed about development of teachers. Surveys were applied to these teachers' students. The effect of training which teachers had was examined on productivity of students by correlation analysis and other techniques. It was understood that teachers who had personal professional education have better communication with students, make better learning atmosphere, contribute the student's development as a model.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleEğitim kurumlarında yönetici ve öğretmenlerin kişisel gelişim düzeylerindeki artışın öğrenci verimliliğine etkisi ve bir uygulama
dc.title.alternativeThe effects of the increase in school administrators' and teachers' personal and professional developments to the student productivity and an application
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid161654
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid146180
dc.description.pages119
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess