Lojistik hizmet kalitesinin tüketiciler tarafından algılanması ve bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türkiye'de lojistiğin önemi ancak doksanlı yıların başında anlaşılmaya başlanmışken,Batı'da ise seksenli yıların öncesine dayanmaktadır. Bu durum düşünüldüğünde Türk lojistikanlayışının Batı'dan neredeyse 20 yıl geride olduğu gerçeği anlaşılmaktadır.Lojistik yönetimi, hammadde tedarikçilerinden son tüketiciye kadar tüm üretim vedağıtım süreci boyunca malzeme ve bilgiden oluşan akışın optimum şekilde gerçekleşmesi ileilgilenir. Lojistik ihtiyaçlar, doğası gereği çok karmaşık ve birbirine entegre yapıdadır. Buaçıdan bakıldığında müşteri memnuniyetinin en üst seviyede gerçekleşmesi için işlemlerinsüratli ve hatasız bir şekilde olması gereklidir. Günümüzde müşteri memnuniyeti büyük önemtaşıdığından, algılanan lojistik hizmet kalitesi kavramı, araştırmacıların ve uygulayıcılarındikkatini çekmiştir. Bu çalışmanın temel amacı da lojistik hizmet kalitesinin tüketicitarafından algılanmasını ölçerek bunun bazı sonuçlarını çıkarsamaktır. Whilst importance of logistics begun to be understood as late as the end of 1990s, inthe West this consept started to before 1980s. Being considered such point of view it becomesmore evident that comprehension of logistics approach in Turkey had delayed about 20 years.Logistics management concerns with the optimal flow of materials and knowledgethrough overall production and distribution system from raw material suppliers to lastconsumers. Logistic requirements, by nature, are very complex and integrated in to oneanother. From this point of view, in order to maximize customer satisfaction the transactionsmust be completed quickly and with no errors. Today, because of very importance ofcustomer satisfaction, the concept of perceived logistics service quality has drawn attention ofboth researchers and practitioners.
Collections