Tüketicilerin yeşil ürün satınalma eğilimlerinin belirlenmesi Dumlupınar Üniversitesinde bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Doğal çevrenin korunması ve yeşil pazarlama hakkındaki gelişmelerin incelenmesi ve tüketicilerin çevreci bilgi, endişe, algılanan tüketici etkinliği ve çevre bilinçli tüketici davranışları ile yeşil ürün satın alma davranışları arasındaki ilişkilerin varlığının sorgulanması bu araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Çalışmada öncelikle çevrecilik ve yeşil pazarlama incelenmekte daha sonra ise bu iki olgunun etkilerinin görüldüğü tüketicilerin çevreci tutumları ve satınalma davranışları arasındaki ilişkiler incelenmektedir. Çalışmanın son bölümünde ise tüketicilerin çevreci satınalma davranışlarının araştırma sonuçlarına yer verilmektedir. The purpose of this study is to investigate the protection of natural environment, latest developments in green marketing and to examine the relationship between environmental knowledge, environmental enxiety, perceived consumer efficiency, environmentally friendly consumer behaviour and purchasing green products. Environmentalism and green marketing are primarly examined in the study. Afterwards, the relationship between purchasing behaviour and environmental attitudes of consumers who have been affected by environmentalism and green marketing are examined. Analysis results for environmentally purchasing behaviour of consumers are given in the final chapter.
Collections