Show simple item record

dc.contributor.advisorEr, İçlem
dc.contributor.authorÇinar, Sema
dc.date.accessioned2021-05-07T09:31:16Z
dc.date.available2021-05-07T09:31:16Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-11-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/612458
dc.description.abstractDoğal çevrenin korunması ve yeşil pazarlama hakkındaki gelişmelerin incelenmesi ve tüketicilerin çevreci bilgi, endişe, algılanan tüketici etkinliği ve çevre bilinçli tüketici davranışları ile yeşil ürün satın alma davranışları arasındaki ilişkilerin varlığının sorgulanması bu araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Çalışmada öncelikle çevrecilik ve yeşil pazarlama incelenmekte daha sonra ise bu iki olgunun etkilerinin görüldüğü tüketicilerin çevreci tutumları ve satınalma davranışları arasındaki ilişkiler incelenmektedir. Çalışmanın son bölümünde ise tüketicilerin çevreci satınalma davranışlarının araştırma sonuçlarına yer verilmektedir.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate the protection of natural environment, latest developments in green marketing and to examine the relationship between environmental knowledge, environmental enxiety, perceived consumer efficiency, environmentally friendly consumer behaviour and purchasing green products. Environmentalism and green marketing are primarly examined in the study. Afterwards, the relationship between purchasing behaviour and environmental attitudes of consumers who have been affected by environmentalism and green marketing are examined. Analysis results for environmentally purchasing behaviour of consumers are given in the final chapter.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTüketicilerin yeşil ürün satınalma eğilimlerinin belirlenmesi Dumlupınar Üniversitesinde bir araştırma
dc.title.alternativeDetermining green purchasing tendencies of consumers an investigation at Dumlupınar University
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-11-02
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmGreen marketing
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmPurchasing
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.subject.ytmGreen product
dc.subject.ytmEnvironmental consciousness
dc.subject.ytmEnvironmental marketing
dc.subject.ytmUniversities
dc.identifier.yokid10140575
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid485730
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess