Televizyon reklamlarının halkın tüketim eğilimine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Tüketim eğilimi, bireyin içinde yer aldığı kültür ve alt kültürlerden etkileşiminden, insanın doğası ve hayatı boyunca oluşan, gelişen, değişen bilgilerinin değerlerinin, tutumlarının ve alışkanlıklarının bileşimi olarak fiziksel, toplumsal ve kül türel çevresine uymasını sağlayan bir davranış biçimidir. Temeli çocukluk çağında şekillenin tüketim davranışının oluşumunda aile, arkadaş, okul ve kitle iletişim araçları önem li bir rol oynamaktadır. Günümüzde artık bir malın veya hizmetin, hangi kalite ve düzeyde olursa olsun tanıtılması, kullanıcısına ulaşması için reklam kaçınılmaz bir zorunluluk haline gelmiştir. İşte bu nedenle hergün kaçınılmaz olarak izlemek ya da karşılaşmak zorunda olduğumuz reklamlar tüketim eğilimimizi, harcama çeşidimizi değiştirmektedir. Örneklem içerisindeki hane halkı reislerinin % 18'i tele vizyon izlemeye başlamaları ile birlikte tüketim harcamalarının arttığını belirtmektedirler. Eskiden hiç kullanmadıkları mal ve hizmetleri şimdi zaruri ihtiyaç olarak algılamaktadırlar. üretici firmalar yapmış oldukları ilginç reklamlarla izleyicinin şuur altında izler bırakıp Ürünleri için yeni tüketiciler oluşturma çabasındadırlar. Bu amaçlarına da marka-ürün - özdeşliğini sağlamakla gerçekleştirmektedirler/ Hane halkı reislerinin % 26'sı marka ile ürünü aynı anlamda değerlendirmekte ve alış-verişte satıcıdan, üründen ziyade markayı (% 73) istemektedir.Hatta örneklemdeki hane halkı reislerinin %19.3'ü aradıkları marka ürün olmazsa alış-veriş yapmaktan vazgeçmektedirler. Evimizin davatsiz misafiri olan televizyon programları izleyiciyi eğitimekte, dinlendirmekte, eğlendirmekte ve bilgi sahibi yapmakta, ulusal kalkınmanın itici gücü olarak, izleyiciyi çağımızın ekonomik, siyasal ve kültürel sürecine katılmasını sağlamaktadır. m RESUME La teadance a consummer, Cest une serts de comperte mont due aux influences des cultures et des subcultures dans lesquesles se place l'individu, jölle lui permet de s'accomoder au raiüıieu plıysigue, social et culturel qui est une composition cife ses comportements, ses haoitudee et des valeurs de ses savoirs, ues dermâers subuissent d'une mamiire comtinue les ohangements dans la nature humalne et pendant toute la vie de l'bomme. La famille, les eamarades, le milieu scolaire et les moyens de communication prennent le röle le plus important dans les inclinaisans a consommer de l'imeividu, qui commen- cent deja a se former des l'age de l'enfance, De nos jours, il est inevitable de fair e des publicites PPur presenter au public un produit au un servise şans prendre en canside ration la.quality afin d'arriver aux conasomraa teurs. pour.cette raison, les publicites que nous ne pouvons pas eviter d'entendre et de voir augmentent nötre tendance ala consommation et nos depenses.
Collections