Show simple item record

dc.contributor.advisorArsan, Yıldıray
dc.contributor.authorYasak, Selahaddin
dc.date.accessioned2021-05-07T09:25:04Z
dc.date.available2021-05-07T09:25:04Z
dc.date.submitted1990
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/611553
dc.description.abstractÖZET Tüketim eğilimi, bireyin içinde yer aldığı kültür ve alt kültürlerden etkileşiminden, insanın doğası ve hayatı boyunca oluşan, gelişen, değişen bilgilerinin değerlerinin, tutumlarının ve alışkanlıklarının bileşimi olarak fiziksel, toplumsal ve kül türel çevresine uymasını sağlayan bir davranış biçimidir. Temeli çocukluk çağında şekillenin tüketim davranışının oluşumunda aile, arkadaş, okul ve kitle iletişim araçları önem li bir rol oynamaktadır. Günümüzde artık bir malın veya hizmetin, hangi kalite ve düzeyde olursa olsun tanıtılması, kullanıcısına ulaşması için reklam kaçınılmaz bir zorunluluk haline gelmiştir. İşte bu nedenle hergün kaçınılmaz olarak izlemek ya da karşılaşmak zorunda olduğumuz reklamlar tüketim eğilimimizi, harcama çeşidimizi değiştirmektedir. Örneklem içerisindeki hane halkı reislerinin % 18'i tele vizyon izlemeye başlamaları ile birlikte tüketim harcamalarının arttığını belirtmektedirler. Eskiden hiç kullanmadıkları mal ve hizmetleri şimdi zaruri ihtiyaç olarak algılamaktadırlar. üretici firmalar yapmış oldukları ilginç reklamlarla izleyicinin şuur altında izler bırakıp Ürünleri için yeni tüketiciler oluşturma çabasındadırlar. Bu amaçlarına da marka-ürün - özdeşliğini sağlamakla gerçekleştirmektedirler/ Hane halkı reislerinin % 26'sı marka ile ürünü aynı anlamda değerlendirmekte ve alış-verişte satıcıdan, üründen ziyade markayı (% 73) istemektedir.Hatta örneklemdeki hane halkı reislerinin %19.3'ü aradıkları marka ürün olmazsa alış-veriş yapmaktan vazgeçmektedirler. Evimizin davatsiz misafiri olan televizyon programları izleyiciyi eğitimekte, dinlendirmekte, eğlendirmekte ve bilgi sahibi yapmakta, ulusal kalkınmanın itici gücü olarak, izleyiciyi çağımızın ekonomik, siyasal ve kültürel sürecine katılmasını sağlamaktadır.
dc.description.abstractm RESUME La teadance a consummer, Cest une serts de comperte mont due aux influences des cultures et des subcultures dans lesquesles se place l'individu, jölle lui permet de s'accomoder au raiüıieu plıysigue, social et culturel qui est une composition cife ses comportements, ses haoitudee et des valeurs de ses savoirs, ues dermâers subuissent d'une mamiire comtinue les ohangements dans la nature humalne et pendant toute la vie de l'bomme. La famille, les eamarades, le milieu scolaire et les moyens de communication prennent le röle le plus important dans les inclinaisans a consommer de l'imeividu, qui commen- cent deja a se former des l'age de l'enfance, De nos jours, il est inevitable de fair e des publicites PPur presenter au public un produit au un servise şans prendre en canside ration la.quality afin d'arriver aux conasomraa teurs. pour.cette raison, les publicites que nous ne pouvons pas eviter d'entendre et de voir augmentent nötre tendance ala consommation et nos depenses.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.titleTelevizyon reklamlarının halkın tüketim eğilimine etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSosyoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmTelevision advertisements
dc.identifier.yokid8378
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityCUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid8378
dc.description.pages200
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess