İş etüdü teknikleri ile kalite ve müşteri memnuniyeti ilişkisi, ambalaj sektöründe bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tezde öncelikle İş Etüdü Teknikleri ve uygulamaları anlatılmıştır. Daha sonrauygulama çalışmasının yapıldığı Omkasar Ambalaj Sanayi A.Ş. firması tanıtılmış ve firmaverileri doğrultusunda uygulama çalışmasına geçilmiştir. Müşteri firmaların memnunolmadıkları konular üzerine iş etüdü teknikleri uygulanarak verimliliğin, müşterimemnuniyetinin ve kalitenin artması amaçlanmıştır.Yapılan çalışma sonucunda, baskı ayar işlemi üzerine yeni metot geliştirilerek 20.37dakika süre kazancı sağlanmıştır. Bu değer firmanın işgücü ve fırsat maliyetlerinden kazançsağlamasına sebep olmuştur. Ayrıca yeni metot sayesinde müşterilerin en çok şikayetçioldukları baskı kalitesinin bozukluğu konusu giderilmiştir ve müşteri memnuniyetlerindeyüksek oranlarda artışlar sağlanmıştır. Bu çalışmanın emek yoğun çalışan tüm ambalajsektöründe uygulanacağı ve yararlı sonuçla vereceği düşünülmektedir.Anahtar Kelimeler: Ambalaj Sektörü, İş Etüdü, Kalite, Müşteri Memnuniyeti. In this study firstly work study techniques and its applications are described. ?Omkasarambalaj sanayi a.ş.? the company that the study has been developed and the data are collectedalso has been described. To develop customer satisfaction, and quality manners work studytechniques has been applied according to the unsatisfied customer cases.After the application, 20.37 minutes has been gained in print process. This time earnedby the application add profit in opportunity costs and in labor costs. Also the bad quality whichhad been mostly criticizes by the customers has been solved, and customer satisfaction has beenincreased. In most of the labor intensive packaging companies, this study can be applicable andcan gain profit.Keywords: Customer Satisfaction, Packaging Sector, Quality, Work Study.
Collections