Show simple item record

dc.contributor.advisorIşık, Alim
dc.contributor.authorBezen, Ali
dc.date.accessioned2021-05-07T09:23:52Z
dc.date.available2021-05-07T09:23:52Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/610942
dc.description.abstractBu tezde öncelikle İş Etüdü Teknikleri ve uygulamaları anlatılmıştır. Daha sonrauygulama çalışmasının yapıldığı Omkasar Ambalaj Sanayi A.Ş. firması tanıtılmış ve firmaverileri doğrultusunda uygulama çalışmasına geçilmiştir. Müşteri firmaların memnunolmadıkları konular üzerine iş etüdü teknikleri uygulanarak verimliliğin, müşterimemnuniyetinin ve kalitenin artması amaçlanmıştır.Yapılan çalışma sonucunda, baskı ayar işlemi üzerine yeni metot geliştirilerek 20.37dakika süre kazancı sağlanmıştır. Bu değer firmanın işgücü ve fırsat maliyetlerinden kazançsağlamasına sebep olmuştur. Ayrıca yeni metot sayesinde müşterilerin en çok şikayetçioldukları baskı kalitesinin bozukluğu konusu giderilmiştir ve müşteri memnuniyetlerindeyüksek oranlarda artışlar sağlanmıştır. Bu çalışmanın emek yoğun çalışan tüm ambalajsektöründe uygulanacağı ve yararlı sonuçla vereceği düşünülmektedir.Anahtar Kelimeler: Ambalaj Sektörü, İş Etüdü, Kalite, Müşteri Memnuniyeti.
dc.description.abstractIn this study firstly work study techniques and its applications are described. ?Omkasarambalaj sanayi a.ş.? the company that the study has been developed and the data are collectedalso has been described. To develop customer satisfaction, and quality manners work studytechniques has been applied according to the unsatisfied customer cases.After the application, 20.37 minutes has been gained in print process. This time earnedby the application add profit in opportunity costs and in labor costs. Also the bad quality whichhad been mostly criticizes by the customers has been solved, and customer satisfaction has beenincreased. In most of the labor intensive packaging companies, this study can be applicable andcan gain profit.Keywords: Customer Satisfaction, Packaging Sector, Quality, Work Study.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliğitr_TR
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.titleİş etüdü teknikleri ile kalite ve müşteri memnuniyeti ilişkisi, ambalaj sektöründe bir uygulama
dc.title.alternativeQuality and customer satisfaction relation by using work study techniques at packaging sector and an application
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEndüstri Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPackaging sector
dc.subject.ytmCustomer satisfaction
dc.identifier.yokid9006903
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid202823
dc.description.pages84
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess