6-11 yaş çocuklarının dini gelişiminde korku motifinin rolü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu çalışmada 6-11 yaş çocuklarının dinî gelişimindeki korkunun rolünü tespit etmek amaçlanmıştır. Çalışmada korku, korku ile ilgili kavramlar, çocukluk korkulan, 6-11 yaş çocuklarının genel ve dinî gelişim özellikleri, çocukların dinî gelişimindeki korku etkeni, çocukların Tanrı algılayışı, dinî olan ve dinî olmayan korku nesneleri, çocukların korku karşısında geliştirdikleri tavırlar gibi konular ele alınmıştır. Çalışma giriş, teorik kısım, bulgular ve yorum, sonuç ve öneriler bölümlerinden oluşmaktadır. Ayrıca kaynakça ve ek de yer almaktadır. Giriş bölümünde problem, alt problemler, amaç ve önem, sınırlılıklar, evren ve örneklem, kullanılan yöntem ve uygulama süreci, verilerin çözümlenmesi konuları yer almaktadır. 1. bölümde korku ile ilgili kavramların analizi, çocukluk korkuları, 6-11 yaş çocuklarının genel ve dinî gelişim özellikleri yer almaktadır. 2. bölümde araştırma örnekleminin genel özellikleri ve dinî gelişiminde korkunun rolü ile ilgili bulgular ve yorumlar bulunmaktadır. 3. bölümünde sonuç ve öneriler yer almaktadır. Tezin en son kısmında ise kaynakça ve ek bulunmaktadır. ABSTRACT In this study we aimed to make firm that six to eleven age children's on the religion progress to have on influence on fear. In the study we take some matter up that fear on the stud, concepts to bear on fear, child hood fears, general and religion progress properties at six to eleven age children, on the religion progress with children fear factors, children's Perceive God, have on religion and no have a religion fear object, children's evolved manners in front of fear. The study to be formed entering, theoretical part, findings and comment, result and suggestions chapters. In addition to take part in bibliography and supplement. In entering chapter to take part in problem, bottom problems aim and importance, limited study group used method and process with application datums analyzed subjects. In the first chapter to take part in concepts to bear on fear analyzes, childhood fears, general and religion progress properties at six to eleven age children. In the second chapter to take part in children's on the religion progress to have on influence on fear to bear on findings and comments and children's general progress. In the third chapter to take part in result and suggestions, at the end of the thesis to take part in bibliography and supplement.
Collections