Show simple item record

dc.contributor.advisorKaracoşkun, Mustafa Doğan
dc.contributor.authorÖzaydin, Gonca
dc.date.accessioned2021-05-07T09:22:38Z
dc.date.available2021-05-07T09:22:38Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/610384
dc.description.abstractÖZET Bu çalışmada 6-11 yaş çocuklarının dinî gelişimindeki korkunun rolünü tespit etmek amaçlanmıştır. Çalışmada korku, korku ile ilgili kavramlar, çocukluk korkulan, 6-11 yaş çocuklarının genel ve dinî gelişim özellikleri, çocukların dinî gelişimindeki korku etkeni, çocukların Tanrı algılayışı, dinî olan ve dinî olmayan korku nesneleri, çocukların korku karşısında geliştirdikleri tavırlar gibi konular ele alınmıştır. Çalışma giriş, teorik kısım, bulgular ve yorum, sonuç ve öneriler bölümlerinden oluşmaktadır. Ayrıca kaynakça ve ek de yer almaktadır. Giriş bölümünde problem, alt problemler, amaç ve önem, sınırlılıklar, evren ve örneklem, kullanılan yöntem ve uygulama süreci, verilerin çözümlenmesi konuları yer almaktadır. 1. bölümde korku ile ilgili kavramların analizi, çocukluk korkuları, 6-11 yaş çocuklarının genel ve dinî gelişim özellikleri yer almaktadır. 2. bölümde araştırma örnekleminin genel özellikleri ve dinî gelişiminde korkunun rolü ile ilgili bulgular ve yorumlar bulunmaktadır. 3. bölümünde sonuç ve öneriler yer almaktadır. Tezin en son kısmında ise kaynakça ve ek bulunmaktadır.
dc.description.abstractABSTRACT In this study we aimed to make firm that six to eleven age children's on the religion progress to have on influence on fear. In the study we take some matter up that fear on the stud, concepts to bear on fear, child hood fears, general and religion progress properties at six to eleven age children, on the religion progress with children fear factors, children's Perceive God, have on religion and no have a religion fear object, children's evolved manners in front of fear. The study to be formed entering, theoretical part, findings and comment, result and suggestions chapters. In addition to take part in bibliography and supplement. In entering chapter to take part in problem, bottom problems aim and importance, limited study group used method and process with application datums analyzed subjects. In the first chapter to take part in concepts to bear on fear analyzes, childhood fears, general and religion progress properties at six to eleven age children. In the second chapter to take part in children's on the religion progress to have on influence on fear to bear on findings and comments and children's general progress. In the third chapter to take part in result and suggestions, at the end of the thesis to take part in bibliography and supplement.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.title6-11 yaş çocuklarının dini gelişiminde korku motifinin rolü
dc.title.alternativeInfluence of fear on religion progress of six to eleven age children
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid195885
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityCUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid172833
dc.description.pages114
dc.publisher.disciplineDin Psikolojisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess