İlköğretim okulu yönetici ve öğretmenlerinin müzik dersi ve öğretmenine karşı bakış açılarına yönelik bir inceleme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada ilköğretim okullarında, müzik eğitimcisine ve müzik dersine verilen önem ile birlikte müzik öğretmeninin nasıl değerlendirildiğinin de belirlenmesi için, tutum ölçeği ve anketler hazırlanmış olup; bu materyaller ilköğretim okullarında görev yapan yönetici ve öğretmenlere sunulmuştur. Yönetici ve öğretmenlerin, müzik öğretmeni ve dersi hakkındaki tezleri, hemen hemen her görüşe yer verebilecek biçimde düzenlenmiş sorulara, verdikleri yanıtlar doğrultusunda belirlenmeye çalışılmıştır.Araştırmanın evrenini, Sivas İl Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı ilköğretim okulları; örneklemini ise toplam 30 (29 resmi, 1 özel) ilköğretim okulu oluşturmaktadır. Veri toplama aracının hazırlanması ve uygulanması, bizzat araştırmacı tarafından; ilgili kaynaklar tarandıktan sonra yapılmıştır. Araştırma sonucundaki veriler ?SPSS for Windows 16.0 ?paket programından yararlanılarak elde edilmiştir. Veriler, frekans tabloları çıkarılarak; ilişkilerin belirlenmesi için Khi-Kare testi yapıldıktan sonra, bağımsızlık kontrolü amacıyla `'RxC Çapraz tablosu'' uygulanarak çözümlenmiştir.Araştırmadan elde edilen veriler doğrultusunda sonuçlar şu şekilde açıklanmıştır:?Eğitimcilerin çoğunun, müzik dersinin kapsamını ve gerekliliğini tam olarak kavrayamadıkları görülmüştür.?Eğitimcilerin büyük çoğunluğunun; müzik dersinin, öğrencilerin hayatlarını etkileyecek düzeyde olmadığını düşündükleri saptanmıştır.?Eğitimcilerin, müzik dersinin öğrenciye kazandırdığı teknik altyapıyı, yeterli görmedikleri anlaşılmıştır .?Eğitimcilerin çoğu; müzik dersinin, sosyal bilimler ve fen bilimleri alanlarındaki derslerdeki gibi, objektif kriterleri olduğunu düşünmektedirler.?Eğitimcilerin büyük çoğunluğunun, okuldaki diğer öğretmenlere oranla, müzik dersinin kültür aktarımında daha önemli bir görev üstlendiğini düşündükleri saptanmıştır. In this study, elementary schools, music educators and music lesson of the importance and the music teachers how observance determination, attitude scales and questionnaires were prepared, in primary schools serving the administrators and teachers are presented. Administrators and teachers, music lessons and teachers about the attitudes, where each view can be arranged according to their responses to questions are determined.The scope of research, Sivas Province National Education Directorate of The Primary Schools, the total sample of 30 (29 official, one private) primary school constitutes. Preparation and implementation of data collection, personally by the researcher, the sources were scanned then. Research results from the data by using ?SPSS for Windows 16.0? package program was obtained. Data, frequency tables were removed, chi-square test for the determination of relations after the independence in order to control cross-tables applying RxC was resolved.Study results in accordance with the data obtained were as shows;Most of the educators, music lessons, and the scope of the requirements was unable to fully comprehend.The majority of educators, music lessons are not in the importance that affect the lives of the students thought that they were .Educators, to students of music lessons are not enough to gain the technical infrastructure, they were thinking as well.Most educators, music lessons, mathematics, social studies and science courses such as objective criteria that are considered.The majority of educators, school teachers compared to the other, music lessons, more important role in the transfer of the culture that they were thinking.
Collections