Show simple item record

dc.contributor.advisorBulut, Mustafa Hilmi
dc.contributor.authorDeveci, Ömür
dc.date.accessioned2021-05-07T09:20:50Z
dc.date.available2021-05-07T09:20:50Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/609649
dc.description.abstractBu çalışmada ilköğretim okullarında, müzik eğitimcisine ve müzik dersine verilen önem ile birlikte müzik öğretmeninin nasıl değerlendirildiğinin de belirlenmesi için, tutum ölçeği ve anketler hazırlanmış olup; bu materyaller ilköğretim okullarında görev yapan yönetici ve öğretmenlere sunulmuştur. Yönetici ve öğretmenlerin, müzik öğretmeni ve dersi hakkındaki tezleri, hemen hemen her görüşe yer verebilecek biçimde düzenlenmiş sorulara, verdikleri yanıtlar doğrultusunda belirlenmeye çalışılmıştır.Araştırmanın evrenini, Sivas İl Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı ilköğretim okulları; örneklemini ise toplam 30 (29 resmi, 1 özel) ilköğretim okulu oluşturmaktadır. Veri toplama aracının hazırlanması ve uygulanması, bizzat araştırmacı tarafından; ilgili kaynaklar tarandıktan sonra yapılmıştır. Araştırma sonucundaki veriler ?SPSS for Windows 16.0 ?paket programından yararlanılarak elde edilmiştir. Veriler, frekans tabloları çıkarılarak; ilişkilerin belirlenmesi için Khi-Kare testi yapıldıktan sonra, bağımsızlık kontrolü amacıyla `'RxC Çapraz tablosu'' uygulanarak çözümlenmiştir.Araştırmadan elde edilen veriler doğrultusunda sonuçlar şu şekilde açıklanmıştır:?Eğitimcilerin çoğunun, müzik dersinin kapsamını ve gerekliliğini tam olarak kavrayamadıkları görülmüştür.?Eğitimcilerin büyük çoğunluğunun; müzik dersinin, öğrencilerin hayatlarını etkileyecek düzeyde olmadığını düşündükleri saptanmıştır.?Eğitimcilerin, müzik dersinin öğrenciye kazandırdığı teknik altyapıyı, yeterli görmedikleri anlaşılmıştır .?Eğitimcilerin çoğu; müzik dersinin, sosyal bilimler ve fen bilimleri alanlarındaki derslerdeki gibi, objektif kriterleri olduğunu düşünmektedirler.?Eğitimcilerin büyük çoğunluğunun, okuldaki diğer öğretmenlere oranla, müzik dersinin kültür aktarımında daha önemli bir görev üstlendiğini düşündükleri saptanmıştır.
dc.description.abstractIn this study, elementary schools, music educators and music lesson of the importance and the music teachers how observance determination, attitude scales and questionnaires were prepared, in primary schools serving the administrators and teachers are presented. Administrators and teachers, music lessons and teachers about the attitudes, where each view can be arranged according to their responses to questions are determined.The scope of research, Sivas Province National Education Directorate of The Primary Schools, the total sample of 30 (29 official, one private) primary school constitutes. Preparation and implementation of data collection, personally by the researcher, the sources were scanned then. Research results from the data by using ?SPSS for Windows 16.0? package program was obtained. Data, frequency tables were removed, chi-square test for the determination of relations after the independence in order to control cross-tables applying RxC was resolved.Study results in accordance with the data obtained were as shows;Most of the educators, music lessons, and the scope of the requirements was unable to fully comprehend.The majority of educators, music lessons are not in the importance that affect the lives of the students thought that they were .Educators, to students of music lessons are not enough to gain the technical infrastructure, they were thinking as well.Most educators, music lessons, mathematics, social studies and science courses such as objective criteria that are considered.The majority of educators, school teachers compared to the other, music lessons, more important role in the transfer of the culture that they were thinking.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleİlköğretim okulu yönetici ve öğretmenlerinin müzik dersi ve öğretmenine karşı bakış açılarına yönelik bir inceleme
dc.title.alternativeElementary school teacher and administrator of music lessons and music teacher viewpoints of the research an investigatioin
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmMusic lesson
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmMusic education
dc.subject.ytmSivas
dc.subject.ytmPrimary education
dc.identifier.yokid372950
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityCUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid263600
dc.description.pages138
dc.publisher.disciplineMüzik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess