Çanakkale ili ortaöğrenim okul yöneticilerinin eğitim felsefemizi algılama düzeyleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmanın problemi, Çanakkale İli, Ortaöğretim Okul Yöneticilerinin Türk Eğitim Felsefesini algılama düzeylerini ortaya koyarak; yetersizliğin giderilmesi konusunda önerilerde bulunmaktır. Ortaöğretim Okul Yöneticilerinin eğitim felsefemizi algılamada yeterlilik göstererek, bu doğrultuda görev yapmaları beklenilmektedir. Bu yeterlilik düzeyinin okul yönetimi ve Türk Milli Eğitiminin amaçlarını okul yönetimi ve Türk Milli Eğitiminin amaçlarını gerçekleştirme açısından önemi son derece büyüktür. Araştırmanın birinci bölümünde, araştırmanın konusu, amacı, önemi, varsayımı, sınırlılıkları ve tanımları hakkında teorik bilgilere yer verilmiştir. Araştırmanın evrenini 158 Ortaöğretim okul yöneticisi oluşturmaktadır. Evreni temsil eden bu yöneticilere resmi yollardan ulaşılarak geçerliliği ve güvenirliği Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesinde görevli dört uzman tarafından test edilmiş olan 25 adet soruyu cevaplamaları istenmiştir. Deneklerin görüşleri arasında bir farklılık olup olmadığı bir boyutlu varyans analizi ile test edilmiştir. Varyans analizinin anlamlı çıkması durumunda en küçük önemli farklar testi (LSD) uygulanmıştır. Analiz SPSS İstatistik Programında yapılmış, anlamlılık testlerinde a=05 düzeyi esas alınmıştır. Elde edilen verilerde yöneticilerin; Yöneticilikteki kıdemlerine göre verdikleri cevaplarda; Türkiye'de eğitim felsefesinin uygulamaya geçirilmesinde yönetsel ve politik faktörler önemli rol oynamaktadırlar, eğitim felsefesinin bulguları, eğitim sistemimize yeterince yansıtılmaktadır, ülkemizde bilim adamları, felsefeciler ve yöneticiler giderek eğitim felsefesi alanına yönelmektedirler, okullarımız, öğrencilere eğitim araçlarını kullanma yeteneğini iyi bir şekilde kazandırmaktadır, eğitim ortamında öğrenci, kendi sorumluluğuyla yüz yüze getirilmektedir ve ortaöğretim programlarımız,rekabet yerine işbirliğini, sevgi ve arkadaşlığı teşvik etmektedir sorularında farklı grupların cevaplan arasında anlamlı farklar bulunmuştur. Meslekteki kıdemlerine göre verdikleri cevaplarda; eğitim felsefesinin bulguları, eğitim sistemimize yeterince yansıtılmaktadır, ülkemizde bilim adamları, felsefeciler ve yöneticiler giderek eğitim felsefesi alanına yönelmektedirler, eğitim ortamında öğrenci, kendi sorumluluğuyla yüz yüze getirilmektedir, ortaöğretim programlarımız, öğrenci açısından önemli görünen, problemleri çözmeyi gaye edinmiştir ve öğretmenlerimiz zamanı iyi değerlendirmekte önemsiz, anlamsız ve kısır tartışmalarla zamanı ziyan etmemektedirler sorularında farklı grupların cevapları arasında anlamlı farklar bulunmuştur. Branşlarına göre verdikleri cevaplarda ise; eğitim sistemimiz, temelde, öğrenciyi gelişen dünyaya ayak uydurabilecek bir şekilde yetiştirmeyi gaye edinmiştir, eğitim sistemimiz, sıkı disipline, pasif öğretime ve apayrı çekiciliğe karşıdır, okullarımız, öğrencilere eğitim araçlarını kullanma yeteneğini iyi bir şekilde kazandırmaktadır ve öğretmenlerimiz, öğrencileri için iyi bir araştırmacı, rehber ve kaynak bir kişi niteliklerini taşımaktadırlar sorularında farklı grupların cevapları arasında anlamlı farklar bulunmuştur. Bulgularda, erkek öğrencilerin bayan meslektaşlarından daha deneyimli oldukları göze çarpmış ve erkek yöneticiler ankette yer alan ifadelere bayanlara oranla daha olumlu yanıtlar vermişlerdir. ııı ABSTRACT This study aimed to investigate how the administrators of secondary schools in Çanakkale perceive Turkish Educational policy. It is expected that secondary school administrators should have an understanding of Turkish educational policies and therefore act accordingly. It is of great significance to have a dear understanding of such policies to realize to objection of school aoministration and Turkish National Edication system. The first part of the study presents the topic of the study and discusses the main objectives assumptions and likitations. It alsa give theorietical definition. The population and the somple of the study was all of 158 school administrators were asked to respond to a 25 -item- guestionna validity and relaibiHty of which were tented by four experts from faculty of Edication Çanakkale Onsekiz Mart University. Possible difference between groups of subjects were tested by using Anova (Analysis of Variance - one way ). When significant difference Was found, a further past - hoc test was performed. The analysis was performed on SPSS ( Statistical package for Social Sciences ) and the level of significance was set of p< 05 The analysis revaled thad there were significant diffirences between different groups when take the accaunt of variable such as experience in administration, experience in the field, and subject matter.
Collections