İlköğretim 1. kademe 5. sınıf öğretmenlerinin Türkçe dersi hedef davranışlarını kazandırabilme yeterliliklerine ilişkin müfettiş kanıları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmanın genel amacı, ilköğretim müfettişlerinin kanıları çerçevesinde, ilköğretim I. kademe 5. sınıf Türkçe dersi öğretmenlerinin `anlama ve anlatım` eğitimi bakımından `dinleme-okuma, konuşma-yazma` öğretimine ilişkin yeterlilik düzeylerini saptamaktır. « Bu amacı gerçekleştirmek için İlköğretim 5. Sınıf Türkçe Dersi Programı irdelenmiş, öğretmenlerin söz konusu dersin öğretimine ilişkin yeterlilikleri vurgulanmış ve müfettişlerin öğretim rolleri belirtilmiştir. Öğretmenlerin Türkçe dersi öğretimindeki yeterlilik düzeyleri müfettişlerin kanıları çerçevesinde belirlenmiştir. Ayrıca müfettişlerin öğretmenleri Türkçe dersi öğretiminde yeterli bulmalarında kıdem ve eğitim durumlarının etkililiği araştırılmıştır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmacı tarafından literatür taraması yapılarak hazırlanan `ilköğretim müfettişlerinin ilköğretim 5. sınıf Türkçe dersi öğretimine ilişkin öğretmen yeterliliklerine katılma dereceleri` ölçeğine test- tekrar test uygulanarak güvenilirliği test edilmiş, ilgili uzman kanıları da alınıp en son şekli verildikten sonra evrendeki 126 ilköğretim müfettişine uygulanmıştır. Ölçme aracından elde edilen veriler frekans, yüzde, ortalama, standart sapma, varyans analizi ve t-testi teknikleriyle çözümlenmiştir. İlköğretim müfettişlerinin, ilköğretim 5. sınıf Türkçe dersi öğretiminde `anlama (dinleme-okuma), anlatım (konuşma-yazma)` bakımlarından öğretmenleri yeterli görmüşlerdir. Yapılan karşılaştırmaların bir kısmında; öğretmenleri Türkçe dersi öğretiminde yeterli görmeleri bakımından, müfettişlerin kanılarında kıdem ve eğitim durumları yönüyle bir farklılaşma görülmemesine karşın bir kısım karşılaştırmada da söz konusu farklılaşma görülmüştür. SUMMARY General aim of this study is determining the sufficiency level of elementary instruction first degree fifth class Turkish course inspectors related to the intruction of `listening-reading`, `speaking-writing` inrespect to the education of `under standing and narration`. For realization the aim, elementary education fifth class Turkish course program was researched. The scaning, model was used in this research. The criterion which was used in this study was carried out 1 26 elementary education instructors. The datum which was gotten from measurement tool was analyzed by the analysis of frequency, percent, average, standart declination and variance and the technique of t-test. Elementary education instructors viewed the teachers as unsufficient with regard to `understanding (listening-reading), narration (speaking-writing)` in the elementary education fifth class Turkish course instruction. At the and of this study, although any differentiations was seen in the instructors opinion in aspect of their seniority and education state, in some of the comparisons differentiations being talked of was seen. Ill
Collections