Show simple item record

dc.contributor.advisorUşun, Salih
dc.contributor.authorAkbulut, Muharrem Hilmi
dc.date.accessioned2021-05-07T09:14:29Z
dc.date.available2021-05-07T09:14:29Z
dc.date.submitted1999
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608514
dc.description.abstractÖZET Bu araştırmanın genel amacı, ilköğretim müfettişlerinin kanıları çerçevesinde, ilköğretim I. kademe 5. sınıf Türkçe dersi öğretmenlerinin `anlama ve anlatım` eğitimi bakımından `dinleme-okuma, konuşma-yazma` öğretimine ilişkin yeterlilik düzeylerini saptamaktır. « Bu amacı gerçekleştirmek için İlköğretim 5. Sınıf Türkçe Dersi Programı irdelenmiş, öğretmenlerin söz konusu dersin öğretimine ilişkin yeterlilikleri vurgulanmış ve müfettişlerin öğretim rolleri belirtilmiştir. Öğretmenlerin Türkçe dersi öğretimindeki yeterlilik düzeyleri müfettişlerin kanıları çerçevesinde belirlenmiştir. Ayrıca müfettişlerin öğretmenleri Türkçe dersi öğretiminde yeterli bulmalarında kıdem ve eğitim durumlarının etkililiği araştırılmıştır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmacı tarafından literatür taraması yapılarak hazırlanan `ilköğretim müfettişlerinin ilköğretim 5. sınıf Türkçe dersi öğretimine ilişkin öğretmen yeterliliklerine katılma dereceleri` ölçeğine test- tekrar test uygulanarak güvenilirliği test edilmiş, ilgili uzman kanıları da alınıp en son şekli verildikten sonra evrendeki 126 ilköğretim müfettişine uygulanmıştır. Ölçme aracından elde edilen veriler frekans, yüzde, ortalama, standart sapma, varyans analizi ve t-testi teknikleriyle çözümlenmiştir. İlköğretim müfettişlerinin, ilköğretim 5. sınıf Türkçe dersi öğretiminde `anlama (dinleme-okuma), anlatım (konuşma-yazma)` bakımlarından öğretmenleri yeterli görmüşlerdir. Yapılan karşılaştırmaların bir kısmında; öğretmenleri Türkçe dersi öğretiminde yeterli görmeleri bakımından, müfettişlerin kanılarında kıdem ve eğitim durumları yönüyle bir farklılaşma görülmemesine karşın bir kısım karşılaştırmada da söz konusu farklılaşma görülmüştür.
dc.description.abstractSUMMARY General aim of this study is determining the sufficiency level of elementary instruction first degree fifth class Turkish course inspectors related to the intruction of `listening-reading`, `speaking-writing` inrespect to the education of `under standing and narration`. For realization the aim, elementary education fifth class Turkish course program was researched. The scaning, model was used in this research. The criterion which was used in this study was carried out 1 26 elementary education instructors. The datum which was gotten from measurement tool was analyzed by the analysis of frequency, percent, average, standart declination and variance and the technique of t-test. Elementary education instructors viewed the teachers as unsufficient with regard to `understanding (listening-reading), narration (speaking-writing)` in the elementary education fifth class Turkish course instruction. At the and of this study, although any differentiations was seen in the instructors opinion in aspect of their seniority and education state, in some of the comparisons differentiations being talked of was seen. Illen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 1. kademe 5. sınıf öğretmenlerinin Türkçe dersi hedef davranışlarını kazandırabilme yeterliliklerine ilişkin müfettiş kanıları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmClass teachers
dc.subject.ytmSufficiency
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmController
dc.subject.ytmTarget behaviours
dc.subject.ytmTurkish lesson
dc.identifier.yokid87671
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid87671
dc.description.pages102
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess