Kurum kültürü olarak toplam kalite yönetimi ve Çanakkale`deki A.Ş.`lerde bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bilgi çağının ve etkin iletişimin yoğun bir şekilde yaşandığı günümüzde; işletmeler açısından rekabete dayalı pazarda kalitenin etkinliği çok önemlidir. Bu açıdan işletmeler kaliteyi küreselleşen pazarda varolabilmek için bir rekabet stratejisi olarak kullanabileceklerdir. Müşteri odaklı olmak; müşteri tatminini esas almak; katılmalı yönetim anlayışı ile takım çalışmasını uygulamak ve tüm süreçlerde iyileştirme/geliştirmeyi amaç edinmek. Toplam Kalite Yönetimi 'nin temel öğeleri arasındadır. Bu gün işletmelerde Toplam Kalite Yönetimi'nin anlamı; kalite sağlamanın ve sürdürülebilir bir kalite politikası yaratmanın yanında piyasada mal ve hizmet üretiminde rekabet üstünlüğüne ulaşmaktır. Toplam Kalite Yönetimi; bilgiye dayanır, insan üzerinde odaklaşır ve kaliteye dayalı bir kültür oluşturmayı amaçlamaktır. İşletmelerin, bir kalite kültürü anlayışı oluşturarak, tüm çalışanlar olarak kaliteye ilişkin değerlerin öğrenilmesi çabalarına girişilmesi gerekmektedir. Böylece, örgütün dış ortamda varlığını sürdürme ve kendi iç işlerini yönetme kapasitesini gerçekleştirecektir. Bütün bu değerler ve inançlar; işletmelerin kurum kültürü ortamına girmelerine olanak verecektir. Dolayısıyla, kurum kültürüne; `organizasyon içinde paylaşılan değerler ve inançlar dizisidir` diyebiliriz. Kurum kültürleri güçlü olan işletmelerin, Toplam Kalite Kültürü oluşturmaları kolay olacaktır. Kalite kültürünün özünde; `kalite herkesin işidir` anlayışı vardır. Toplam Kalite Yönetimi ve kültür ilişkisi birbirinin bileşkesidir. Organizasyonel kültürlerini geliştirmiş işletmeler; insan, yapı ve süreç boyutlarını göz önüne alarak başarıyı yakalayacaklardır. Çünkü; `önce insan` ve `sonsuz müşteri memnuniyeti` anlayışı Toplam Kalite Yönetimi'nin özüdür. THE SUMMARY The effevticeness of quality is very important for organizations at competition- bassed market where the information age and intensive communication are dominant. Thus, organizations will use quality as a competitive strategy to survive at globalised market. Customer focus, customer satisfaction, team working as a participative management approach and targetting improvements at all processes are the basic components of total quality management. The meaning of total quality management in today's organizations is to achieve competitive advantage at market in terms of goods and services production, as well as maintaining and ereating a sustainable quality policy. Total quality management is based on information, focus on human and aims at establishing quality driven cultere. The organizations with all of their individvals should try efforts for learning quality-related valves. Thus, the organization can emprove the capasity to sorvive in external context and to manage internal issues. All those valves and beliefs help organization for entering the envirament where organizational culture is dominant. We, then define organizational culture as `the continium of shared valves and beliefs within the organization`. Creating a total quality culture would be easy for the organization having an strong organizational culture. At the essence of the quality culture would be easy for the organization havung a strong organizational culture. At the essence of the quality culture `quality is the business of everyone` understanding is embodied. Organizations having develuped their organizational culture can achieve success by considering human, structure and process, because `people first` and `Endless Customer Satisfaction` are the very essence of TQM.
Collections