Show simple item record

dc.contributor.advisorYurtseven, H. Rıdvan
dc.contributor.authorIşik, Necati
dc.date.accessioned2021-05-07T09:14:24Z
dc.date.available2021-05-07T09:14:24Z
dc.date.submitted1999
dc.date.issued2021-04-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608480
dc.description.abstractÖZET Bilgi çağının ve etkin iletişimin yoğun bir şekilde yaşandığı günümüzde; işletmeler açısından rekabete dayalı pazarda kalitenin etkinliği çok önemlidir. Bu açıdan işletmeler kaliteyi küreselleşen pazarda varolabilmek için bir rekabet stratejisi olarak kullanabileceklerdir. Müşteri odaklı olmak; müşteri tatminini esas almak; katılmalı yönetim anlayışı ile takım çalışmasını uygulamak ve tüm süreçlerde iyileştirme/geliştirmeyi amaç edinmek. Toplam Kalite Yönetimi 'nin temel öğeleri arasındadır. Bu gün işletmelerde Toplam Kalite Yönetimi'nin anlamı; kalite sağlamanın ve sürdürülebilir bir kalite politikası yaratmanın yanında piyasada mal ve hizmet üretiminde rekabet üstünlüğüne ulaşmaktır. Toplam Kalite Yönetimi; bilgiye dayanır, insan üzerinde odaklaşır ve kaliteye dayalı bir kültür oluşturmayı amaçlamaktır. İşletmelerin, bir kalite kültürü anlayışı oluşturarak, tüm çalışanlar olarak kaliteye ilişkin değerlerin öğrenilmesi çabalarına girişilmesi gerekmektedir. Böylece, örgütün dış ortamda varlığını sürdürme ve kendi iç işlerini yönetme kapasitesini gerçekleştirecektir. Bütün bu değerler ve inançlar; işletmelerin kurum kültürü ortamına girmelerine olanak verecektir. Dolayısıyla, kurum kültürüne; `organizasyon içinde paylaşılan değerler ve inançlar dizisidir` diyebiliriz. Kurum kültürleri güçlü olan işletmelerin, Toplam Kalite Kültürü oluşturmaları kolay olacaktır. Kalite kültürünün özünde; `kalite herkesin işidir` anlayışı vardır. Toplam Kalite Yönetimi ve kültür ilişkisi birbirinin bileşkesidir. Organizasyonel kültürlerini geliştirmiş işletmeler; insan, yapı ve süreç boyutlarını göz önüne alarak başarıyı yakalayacaklardır. Çünkü; `önce insan` ve `sonsuz müşteri memnuniyeti` anlayışı Toplam Kalite Yönetimi'nin özüdür.
dc.description.abstractTHE SUMMARY The effevticeness of quality is very important for organizations at competition- bassed market where the information age and intensive communication are dominant. Thus, organizations will use quality as a competitive strategy to survive at globalised market. Customer focus, customer satisfaction, team working as a participative management approach and targetting improvements at all processes are the basic components of total quality management. The meaning of total quality management in today's organizations is to achieve competitive advantage at market in terms of goods and services production, as well as maintaining and ereating a sustainable quality policy. Total quality management is based on information, focus on human and aims at establishing quality driven cultere. The organizations with all of their individvals should try efforts for learning quality-related valves. Thus, the organization can emprove the capasity to sorvive in external context and to manage internal issues. All those valves and beliefs help organization for entering the envirament where organizational culture is dominant. We, then define organizational culture as `the continium of shared valves and beliefs within the organization`. Creating a total quality culture would be easy for the organization having an strong organizational culture. At the essence of the quality culture would be easy for the organization havung a strong organizational culture. At the essence of the quality culture `quality is the business of everyone` understanding is embodied. Organizations having develuped their organizational culture can achieve success by considering human, structure and process, because `people first` and `Endless Customer Satisfaction` are the very essence of TQM.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKurum kültürü olarak toplam kalite yönetimi ve Çanakkale`deki A.Ş.`lerde bir uygulama
dc.title.alternativeTotal quality management as an organizational culture and a field at joint-stock companies in Çanakkale
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-04-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmÇanakkale
dc.subject.ytmCorporate culture
dc.subject.ytmQuality control
dc.subject.ytmTotal quality management
dc.subject.ytmJoint stock companies
dc.identifier.yokid87677
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid87677
dc.description.pages128
dc.publisher.disciplineYönetim ve Organizasyon Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess