Show simple item record

dc.contributor.advisorArıcı, Ali Fuat
dc.contributor.authorKaldirim, Abdullah
dc.date.accessioned2021-05-07T09:14:23Z
dc.date.available2021-05-07T09:14:23Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608474
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı planlanmış etkinlikler içeren 6+1 Analitik Yazma ve Değerlendirme Modelinin ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin yazılı anlatım becerileri üzerindeki etkisini tespit etmektir. Bu doğrultuda elde edilen verilerin toplanması, analizi ve yorumlanmasında nicel araştırma yöntemlerinden ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma Kütahya il merkezindeki Cumhuriyet Ortaokulunda öğrenim görmekte olan deney ve kontrol gruplarında bulunan toplam 53 altıncı sınıf öğrencisi ile birlikte gerçekleştirilmiştir. Çalışma 9 hafta sürmüştür. Deney grubundaki dersler 6+1 Analitik Yazma ve Değerlendirme Modeli kapsamında planlanmış etkinliklerle, kontrol grubunda ise Türkçe dersi öğretim programının gerektirdiği süreçler takip edilerek işlenmiştir. Araştırmada öğrencilerden yazılı anlatım örnekleri toplanmış ve Yazılı Anlatımı Dereceli Puanlama Anahtarı ile 6+1 Analitik Yazma ve Değerlendirme ölçeği kullanılarak değerlendirilmiştir. Nicel olarak elde edilen veriler üzerinde Wilcoxon işaretli sıralar testi, Mann-Whithey U testi, frekans ve yüzde analizleri kullanılmıştırAraştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre öğrencilerin yazma başarılarında deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir. 6+1 Analitik Yazma ve Değerlendirme Modeli deney grubu öğrencilerinin Türkçe öğretim programındaki yazma kazanımlarını uygulama düzeyleri üzerinde etkili olmuş ve yazma başarılarında fikirler, düzenleme, ifade biçimi, kelime seçimi, cümle akıcılığı, sunum ve imla aşamalarına ilişkin ölçütlerde istatistikî olarak anlamlı bir farklılık oluşturmuştur.Anahtar Kelimeler: 6+1 analitik yazma ve değerlendirme modeli, ortaokul, süreç odaklı yazma, yazılı anlatım becerisi, yazma eğitimi
dc.description.abstractThe purpose of this research is to identify the impact of 6+1 Analytic Writing and Evaluation Model on sixth grade middle school students' written expression skills. In this direction, from quantitative research methods pre-test, post-test, quasi-experimental design with control group were used in collecting, analysing and interpretation of the obtained datas. The study was performed in Cumhuriyet Middle School in Kütahya with a total of 53 sixth grade students who were in experiment and control groups. The study took 9 weeks. In the experimental group lessons 6+1 Analytic Writing and Evaluation Model, whereas in the control group the required processes of Turkish lesson curriculum's program were followed. In the study, written expression samples of pupils were collected and evaluated with Written Expression Graduated Scoring Key and 6 +1 Analytical Writing and Evaluation Scale .Rank test with Wilcoxon sign, Mann-Whitney U test, percentage and frequency analysis were used on the datas which were obtained quantitatively. As a result of the datas of research in student's writing skills in favor of the experimental group statistical significant differences were determined. 6+1 Analytic Writing and Evaluation Model was efficient on writing acquisition of study groups' application levels in the Turkish education program and constituted statistical significant differences in writing performances such as ideas, arrangement, form of expression, choice of words, sentence fluency, presentation and spelling.Key Words: 6+1 Analytic Writing and Evaluation Model, middle school, process-oriented writing, written expression skills, writing instructionen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title6+1 analitik yazma ve değerlendirme modelinin ortaokul altıncı sınıf öğrencilerinin yazılı anlatım becerilerine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of 6+1 analytical writing and evaluation model on the sixth grade students' writing expression skills
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmTurkish education
dc.subject.ytmTurkish teaching
dc.subject.ytmWritten expression
dc.subject.ytmWriting skills based
dc.subject.ytmAnalytic writing and evaluation model
dc.subject.ytmWriting training
dc.identifier.yokid10019504
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid381223
dc.description.pages185
dc.publisher.disciplineTürkçe Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess