Proje tabanlı öğrenme yaklaşımının `yaşamımızdaki elektrik` ünitesinde ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin kavramsal anlamalarına ve yazma becerilerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırma, İlkokul 4. Sınıf öğrencilerinde proje tabanlı öğrenme yaklaşımının Yaşamımızdaki Elektrik ünitesinde öğrencilerin kavramsal anlamaları, metin yazma becerileri, kavramsal yanılgıların giderilmesi üzerine etkisini ölçmek amacı ile yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini ise Sivas ilindeki bir ilkokulun iki farklı dördüncü sınıftaki öğrenciler oluşturmaktadır. Proje tabanlı öğrenme yaklaşımının uygulandığı deney grubunda 22,in uygulandığı kontrol grubunda da 22 öğrenci bulunmaktadır. Araştırmada öğrencilerin kavramsal anlamalarını, kavramlar arası ilişki kurabilme düzeyleri ve yanlış kavramalarını belirlemek amacı ile araştırmacı tarafından geliştirilmiş ve güvenirlilik katsayısı .83 olan çoktan seçmeli 35 sorudan oluşan Yaşamımızdaki Elektrik Başarı Testi (YEBT) ve 5 maddelik açık uçlu formatta hazırlanmış Yaşamımızdaki Elektrik Kavram Testi (YEKT) kullanılmıştır. Yine öğrencilerin yazma becerilerini belirlemek amacıyla öğrencilerin `Hidroelektrik santrallerinde üretilen elektriğin evlerimizde ampul tarafından ışığa dönüşümü ` hakkında yazdıkları metinler kullanılmıştır.Araştırmanın nicel kısmında ön test son test eşitlenmemiş kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmış, nitel verilerin analizinde ise içerik analizi yöntemi benimsenmiştir. Araştırmanın sonucunda proje tabanlı öğrenme yaklaşımının öğrencilerin kavramsal anlamaları, yanlış kavramların giderilmesinde ve yazma becerileri üzerinde geleneksel öğretim yöntemine göre daha etkili olduğu saptanmıştır. Ayrıca proje tabanlı öğrenme yaklaşımında kız öğrencilerin erkek öğrencilerden daha başarılı oldukları sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar kelimeler: Proje tabanlı öğrenme, geleneksel öğretim, kavramsal anlama, misconceptions, science and technology This research has done to observe the effect of removing conceptual delusion, scientific writing skills, conceptual understanding in `Electricity In Our Life` unit on Project based learning approach of 4th class students.Sample of the research is occured two different 4th class students at the same primary school in Sivas. There are 22 students on Project based laerning trial group and 22 students on traditional teaching control group. In this research Electricity In Our Life Achievement Test (EIOLAT) that has improved by researcher and included multiple choise 35 questions with 0.83 reliability coefficient and Electricity In Our Life Concept Test (EIOLCT) with five choises open-ended questions has been used in order to identfy conceptual understanding, level of establishing relationship among concepts and misconceptions. Also in order to identfy writing skills of students scientific articles about 'transformation of electricity produced in hydro-electric power plant to light with bulb in our houses' has been used.In quantitative research part pre-test post-test unpaired control group half experimental figure has been used, in analysing qualitative datas content analysis method has been adopted. At the end of the research; it is seen that project based learning approach is more effective than traditional teaching approach on conceptual understanding, removing misconceptions and writing skills of students. Also it is extrapolated that female students are more successfull than male students on Project based learning approach.Key words: Project based learning, traditional teaching, conceptual understanding, misconceptions, science and technology
Collections