Show simple item record

dc.contributor.advisorGültepe, Nejla
dc.contributor.authorKiliç, Ayten
dc.date.accessioned2021-05-07T09:14:11Z
dc.date.available2021-05-07T09:14:11Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-11-21
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608377
dc.description.abstractAraştırma, İlkokul 4. Sınıf öğrencilerinde proje tabanlı öğrenme yaklaşımının Yaşamımızdaki Elektrik ünitesinde öğrencilerin kavramsal anlamaları, metin yazma becerileri, kavramsal yanılgıların giderilmesi üzerine etkisini ölçmek amacı ile yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini ise Sivas ilindeki bir ilkokulun iki farklı dördüncü sınıftaki öğrenciler oluşturmaktadır. Proje tabanlı öğrenme yaklaşımının uygulandığı deney grubunda 22,in uygulandığı kontrol grubunda da 22 öğrenci bulunmaktadır. Araştırmada öğrencilerin kavramsal anlamalarını, kavramlar arası ilişki kurabilme düzeyleri ve yanlış kavramalarını belirlemek amacı ile araştırmacı tarafından geliştirilmiş ve güvenirlilik katsayısı .83 olan çoktan seçmeli 35 sorudan oluşan Yaşamımızdaki Elektrik Başarı Testi (YEBT) ve 5 maddelik açık uçlu formatta hazırlanmış Yaşamımızdaki Elektrik Kavram Testi (YEKT) kullanılmıştır. Yine öğrencilerin yazma becerilerini belirlemek amacıyla öğrencilerin `Hidroelektrik santrallerinde üretilen elektriğin evlerimizde ampul tarafından ışığa dönüşümü ` hakkında yazdıkları metinler kullanılmıştır.Araştırmanın nicel kısmında ön test son test eşitlenmemiş kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmış, nitel verilerin analizinde ise içerik analizi yöntemi benimsenmiştir. Araştırmanın sonucunda proje tabanlı öğrenme yaklaşımının öğrencilerin kavramsal anlamaları, yanlış kavramların giderilmesinde ve yazma becerileri üzerinde geleneksel öğretim yöntemine göre daha etkili olduğu saptanmıştır. Ayrıca proje tabanlı öğrenme yaklaşımında kız öğrencilerin erkek öğrencilerden daha başarılı oldukları sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar kelimeler: Proje tabanlı öğrenme, geleneksel öğretim, kavramsal anlama, misconceptions, science and technology
dc.description.abstractThis research has done to observe the effect of removing conceptual delusion, scientific writing skills, conceptual understanding in `Electricity In Our Life` unit on Project based learning approach of 4th class students.Sample of the research is occured two different 4th class students at the same primary school in Sivas. There are 22 students on Project based laerning trial group and 22 students on traditional teaching control group. In this research Electricity In Our Life Achievement Test (EIOLAT) that has improved by researcher and included multiple choise 35 questions with 0.83 reliability coefficient and Electricity In Our Life Concept Test (EIOLCT) with five choises open-ended questions has been used in order to identfy conceptual understanding, level of establishing relationship among concepts and misconceptions. Also in order to identfy writing skills of students scientific articles about 'transformation of electricity produced in hydro-electric power plant to light with bulb in our houses' has been used.In quantitative research part pre-test post-test unpaired control group half experimental figure has been used, in analysing qualitative datas content analysis method has been adopted. At the end of the research; it is seen that project based learning approach is more effective than traditional teaching approach on conceptual understanding, removing misconceptions and writing skills of students. Also it is extrapolated that female students are more successfull than male students on Project based learning approach.Key words: Project based learning, traditional teaching, conceptual understanding, misconceptions, science and technologyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleProje tabanlı öğrenme yaklaşımının `yaşamımızdaki elektrik` ünitesinde ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin kavramsal anlamalarına ve yazma becerilerine etkisi
dc.title.alternativeThe Effect of conceptual understanding and writing skills of 4th class students on project based learning approach in `electricity in our life` unit
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-11-21
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmWriting skills
dc.subject.ytmPrimary school students
dc.subject.ytmConceptual learning
dc.subject.ytmConceptual skill
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmProject based learning method
dc.identifier.yokid10093105
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid421612
dc.description.pages152
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess