Öğrenmeyi öğrenme stratejilerinin ilköğretim sosyal bilgiler öğrenci ders başarısı üzerindeki etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
oz Bu araştırmanın amacı, öğrenme kuramları, öğrenme modelleri, öğrenme stratejileri incelenerek İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi için oluşturulan `öğrenmeyi öğrenme stratejileri`nin, öğrenci ders başarısı üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Araştırma, son test kontrol grup biçiminde desenlenmiş, deneme modelinde bir araştırmadır. Hazırlanan stratejiler iki ayn ünitede (Tarih-Coğrafya) ve iki ayrı deney grubunda denenerek, iki kontrol grubuyla karşılaştınlmıştır. Çalışma evrenini Çanakkale İli Gazi İlköğretim Okulu 7. sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Araştırmada, ünitelerin tüm basan düzeyleri; ayrıca bilgi, kavrama, uygulama, analiz, sentez, değerlendirme düzeylerindeki deneme ve kontrol grupları arası fark test edilmiştir. Veriler, ölçme aracı olarak araştırmacı tarafindan hazırlanan iki adet basan testinin gruplara uygulanmasıyla elde edilmiştir. Sonuçların anlamlılığını belirleyebilmek için `t- test` uygulanmıştır. Çalışma sonunda, ilköğretim sosyal bilgiler dersinin öğrenilmesinde ve öğrenci ders başarısının artırılmasında `öğrenmeyi öğrenme stratejüerf'nin kullanılmasının öğrencilerin tüm düzeylerde daha başarılı olmasında etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. ABSTRACT This study arms to determine the impact of `learning to learn` strategies for Social Studies (History and Geograpy) courses in primary education, examing the theories of learning, models and learning strategies. The research is the one designed in the form of post-test control group, that is, it has an experimental design. The strategies prepared and for two distinct units (History-Geography) were tested in two different experimental groups and were compared to two control groups. The population of the research involved the 7.th grade students of Gazi Primary Education School in the center of Çanakkale. In the research, the difference in the achievement levels of the units, between the experimental and control groups were tested as well as the difference in the levels of knowledge, comprehension, application, analysis, synthesis and evaluation. The data were obtained by administering two achivement tests (designed by the researcer) to the groups. The `t-test` was used to the determine the significance of the results. It was found that the `learning to learn` strtegies has effect on the learners learning Social Studies (History and Geography) in primary education, incrassing the learners success and their being more successfull at all levels. »v
Collections