Show simple item record

dc.contributor.advisorKafadar, Osman
dc.contributor.authorYorulmaz, Emel
dc.date.accessioned2021-05-07T09:14:08Z
dc.date.available2021-05-07T09:14:08Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608348
dc.description.abstractoz Bu araştırmanın amacı, öğrenme kuramları, öğrenme modelleri, öğrenme stratejileri incelenerek İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi için oluşturulan `öğrenmeyi öğrenme stratejileri`nin, öğrenci ders başarısı üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Araştırma, son test kontrol grup biçiminde desenlenmiş, deneme modelinde bir araştırmadır. Hazırlanan stratejiler iki ayn ünitede (Tarih-Coğrafya) ve iki ayrı deney grubunda denenerek, iki kontrol grubuyla karşılaştınlmıştır. Çalışma evrenini Çanakkale İli Gazi İlköğretim Okulu 7. sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Araştırmada, ünitelerin tüm basan düzeyleri; ayrıca bilgi, kavrama, uygulama, analiz, sentez, değerlendirme düzeylerindeki deneme ve kontrol grupları arası fark test edilmiştir. Veriler, ölçme aracı olarak araştırmacı tarafindan hazırlanan iki adet basan testinin gruplara uygulanmasıyla elde edilmiştir. Sonuçların anlamlılığını belirleyebilmek için `t- test` uygulanmıştır. Çalışma sonunda, ilköğretim sosyal bilgiler dersinin öğrenilmesinde ve öğrenci ders başarısının artırılmasında `öğrenmeyi öğrenme stratejüerf'nin kullanılmasının öğrencilerin tüm düzeylerde daha başarılı olmasında etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractABSTRACT This study arms to determine the impact of `learning to learn` strategies for Social Studies (History and Geograpy) courses in primary education, examing the theories of learning, models and learning strategies. The research is the one designed in the form of post-test control group, that is, it has an experimental design. The strategies prepared and for two distinct units (History-Geography) were tested in two different experimental groups and were compared to two control groups. The population of the research involved the 7.th grade students of Gazi Primary Education School in the center of Çanakkale. In the research, the difference in the achievement levels of the units, between the experimental and control groups were tested as well as the difference in the levels of knowledge, comprehension, application, analysis, synthesis and evaluation. The data were obtained by administering two achivement tests (designed by the researcer) to the groups. The `t-test` was used to the determine the significance of the results. It was found that the `learning to learn` strtegies has effect on the learners learning Social Studies (History and Geography) in primary education, incrassing the learners success and their being more successfull at all levels. »ven_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğrenmeyi öğrenme stratejilerinin ilköğretim sosyal bilgiler öğrenci ders başarısı üzerindeki etkisi
dc.title.alternativeThe Impact of learning to learn strategies on pupils success in social studies courses in primary education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmLearning to learn
dc.subject.ytmCourse success
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmLearning methods
dc.identifier.yokid104988
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid101968
dc.description.pages197
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess