Denetimde öğretmenlerin geliştirilmesine yönelik insan ilişkileri konusunda öğretmen ve müfettiş görüşleriş
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Özet Bu araştırmanın temel amacı, ilköğretimde görevli sınıf ve branş öğretmenlerinin geliştirilmesine yönelik insan ilişkilerinin yönlendirme, bireyler arası ilişkiler, işbirliği, karara katılma, gelişme ve özgürlük boyutlarına ilişkin sınıf ve branş öğretmenleri ile ilköğretim müfettişlerinin görüşlerini literatür taraması ve anket yoluyla saptamaktır. Araştırma evrenini Şanlıurfa Üi'nde görev yapan ilköğretim müfettişleri ile Şanlıurfa il merkezindeki ilköğretim okullarında görev yapan sınıf ve branş öğretmenleri oluşturmaktadır. İlköğretim Müfettişleri çalışma evrenini oluşturmuş, ancak, sınıf ve branş öğretmenlerinden ise, 1999-2000 Öğretim yılında teftiş gören 24 İlköğretim Okulundan 10 İlköğretim Okulunda görevli sınıf ve branş öğretmenleri örneklem olarak alınmıştır. Araştırmada, tarama modeli kullanılmış; veriler, anket yoluyla toplanmıştır. Anketlerde, kişisel bilgilerin yanı sıra ilköğretimde görevli sınıf ve branş öğretmenlerinin geliştirilmesine yönelik 30 soru sorulmuş, dörtlü derecelendirme ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde ise frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, t-testi, LSD testi ve varyans analizi teknikleri kullanılmıştır. Araştırma ile alt problemlere ilişkin yanıt aranmıştır. Anket yoluyla elde edilen verilerin çözümlenmesi sonucunda, bu alt problemlere ilişkin bulgular şöyle özetlenebilir: İlköğretim Müfettişleri tüm boyutlarda daha olumlu görüş belirtirlerken sınıf ve branş öğretmenleri ise daha olumsuz ve alt düzeyde görüş belirtmişlerdir. Tüm deneklerin görüşleri arasında, cinsiyet ve hizmet süresi değişkenine göre anlamlı farklar vardır. Müfettişler ile öğretmenler arasında tüm boyutlarda anlamlı farklılık bulunmakta; sınıf ve branş öğretmenlerinin görüşleri arasında ise anlamlı farklılık bulunmamaktadır. ABSTRACT The purpose of this study is to investigate the views of elementary school teachers and supervisors related to the roles of the supervisory activities on the development of teaching competencies and human relations. The concepts of human relations are listed as guidance, interpersonal relations, paticipation to decision making, personal development, and democrac relationship. The population of this study includes elementary school techers and supervisors in the province of Şanlıurfa. The sample of this study includes all the supervisors who work in this province and teachers who were supervised during previous year. The study used survey method. Data collected using a survey that includes 30 questions related to background variables and teacher professional development. The questionnaire used a Iikert type instrument (1-4 scale). Data analyzed using percentages., means, standard deviations, t-tests, LSD tests, and an ANOVA based procedure, variance analysis. The study found that supervisors ranked positevly on all variables; on the other hand, teachers ranked not so much positively on all variables. Gender and experience of the parücapanîs influenced the responses significantly.
Collections