Show simple item record

dc.contributor.advisorIşık, Halil
dc.contributor.authorKarakaya, Ş. Ömer
dc.date.accessioned2021-05-07T09:14:06Z
dc.date.available2021-05-07T09:14:06Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608333
dc.description.abstractÖzet Bu araştırmanın temel amacı, ilköğretimde görevli sınıf ve branş öğretmenlerinin geliştirilmesine yönelik insan ilişkilerinin yönlendirme, bireyler arası ilişkiler, işbirliği, karara katılma, gelişme ve özgürlük boyutlarına ilişkin sınıf ve branş öğretmenleri ile ilköğretim müfettişlerinin görüşlerini literatür taraması ve anket yoluyla saptamaktır. Araştırma evrenini Şanlıurfa Üi'nde görev yapan ilköğretim müfettişleri ile Şanlıurfa il merkezindeki ilköğretim okullarında görev yapan sınıf ve branş öğretmenleri oluşturmaktadır. İlköğretim Müfettişleri çalışma evrenini oluşturmuş, ancak, sınıf ve branş öğretmenlerinden ise, 1999-2000 Öğretim yılında teftiş gören 24 İlköğretim Okulundan 10 İlköğretim Okulunda görevli sınıf ve branş öğretmenleri örneklem olarak alınmıştır. Araştırmada, tarama modeli kullanılmış; veriler, anket yoluyla toplanmıştır. Anketlerde, kişisel bilgilerin yanı sıra ilköğretimde görevli sınıf ve branş öğretmenlerinin geliştirilmesine yönelik 30 soru sorulmuş, dörtlü derecelendirme ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde ise frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, t-testi, LSD testi ve varyans analizi teknikleri kullanılmıştır. Araştırma ile alt problemlere ilişkin yanıt aranmıştır. Anket yoluyla elde edilen verilerin çözümlenmesi sonucunda, bu alt problemlere ilişkin bulgular şöyle özetlenebilir: İlköğretim Müfettişleri tüm boyutlarda daha olumlu görüş belirtirlerken sınıf ve branş öğretmenleri ise daha olumsuz ve alt düzeyde görüş belirtmişlerdir. Tüm deneklerin görüşleri arasında, cinsiyet ve hizmet süresi değişkenine göre anlamlı farklar vardır. Müfettişler ile öğretmenler arasında tüm boyutlarda anlamlı farklılık bulunmakta; sınıf ve branş öğretmenlerinin görüşleri arasında ise anlamlı farklılık bulunmamaktadır.
dc.description.abstractABSTRACT The purpose of this study is to investigate the views of elementary school teachers and supervisors related to the roles of the supervisory activities on the development of teaching competencies and human relations. The concepts of human relations are listed as guidance, interpersonal relations, paticipation to decision making, personal development, and democrac relationship. The population of this study includes elementary school techers and supervisors in the province of Şanlıurfa. The sample of this study includes all the supervisors who work in this province and teachers who were supervised during previous year. The study used survey method. Data collected using a survey that includes 30 questions related to background variables and teacher professional development. The questionnaire used a Iikert type instrument (1-4 scale). Data analyzed using percentages., means, standard deviations, t-tests, LSD tests, and an ANOVA based procedure, variance analysis. The study found that supervisors ranked positevly on all variables; on the other hand, teachers ranked not so much positively on all variables. Gender and experience of the parücapanîs influenced the responses significantly.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleDenetimde öğretmenlerin geliştirilmesine yönelik insan ilişkileri konusunda öğretmen ve müfettiş görüşleriş
dc.title.alternativeTeacher and supervisor views on developing teachers human relations in supervision
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmBehaviour development
dc.subject.ytmHuman relations
dc.subject.ytmController
dc.subject.ytmControl
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmTeachers
dc.identifier.yokid104982
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid101962
dc.description.pages126
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess