Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzden, Muhammet
dc.contributor.authorKüreci, Songül
dc.date.accessioned2021-05-07T09:14:03Z
dc.date.available2021-05-07T09:14:03Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608307
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin yazdıkları öykülerinmetin üst yapı unsurları doğrultusunda çözümlenmesidir. Araştırmada temel nitelaraştırma deseni kullanılmıştır. Araştırma 2014-2015 öğretim yılında İç BatıAnadolu Bölgesi'nde bulunan bir devlet okulunda 4. sınıfta okuyan 15 öğrencininkatılımıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma katılımcılarını belirlemek üzere tipikdurum örneklemesi ve benzeşik örnekleme stratejileri kullanılmıştır. Veriler iseöğrencilerin yazdıkları öykülerden elde edilmiştir. Verilerin analizinde nitel içerikanalizi yaklaşımı kullanılmıştır. Araştırmada öğrencilerin figüran karakterlerintoplumsal tanıtımını yazmada, karakterlere isim vermede, mekân karakter vemekân olay arasında bağlantı kurmada, mekân betimlemelerini yapmada, zamankarakter arasındaki bağlantı kurmada sorun yaşadıkları bulunmuştur. Öte yandankatılımcıların karakterleri kullanabilme, mekânı etkili biçimde betimleme, zamanıetkili bir şekilde aktarabilme, giriş bölümünü başlatma, olay örgüsüne hâkimolma, başlatıcı olaya ayrıntılı yer verme, olayı bitirme ve anlatıcı tipini kullanmaunsurlarını istenilen düzeyde kullandıkları saptanmıştır.Anahtar Kelimeler: Metin, öykü, öykü unsurları, öyküleyici metin, üst yapı,metin çözümleme
dc.description.abstractThe aim of this research is to analyze stories that 4th grade-students wrote,according to text superstructure factors. In research, basic qualitative researchingpattern was used. The re search was carried out with 15 4t grade-students thatstudied in a public school located in Western Anatolia region participation, in2014-2015 educating year. Typical situation sampling strategy and homogeneoussampling strategy were used in an attempt to pinpoint the attendees to theresearch. The data were acquired from stories students wrote. In the process ofanalyzing the data, the approach of qualitative content analysis was used. It wasfound in the research that students had difficulty writing the social introduction ofside characters, naming characters, establishing a correlation between place andcharacter, and between place and case, describing places, and establishing acorrelation between time and character. On the other hand, the attendees werepinpointed to use the following factors at a satisfactory degree: using characters,describing place efficiently, wriyingtime efficiently, starting prologue, masteringstory arc, including initiative case in a detailed way, finishing case, andusingviewpoint.Keywords: Text, story, narrative factors, narrative text, superstructure, textanalyzingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title4.sınıf öğrencilerinin oluşturdukları metinlerin üstyapı incelemesi
dc.title.alternativeSuperstructure exami̇nati̇on of the text created by 4th grade students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPavement
dc.subject.ytmNarrative text
dc.subject.ytmStory
dc.subject.ytmStory writing
dc.subject.ytmTurkish
dc.subject.ytmTurkish education
dc.subject.ytmPrimary school students
dc.subject.ytmTextual constrction
dc.identifier.yokid10139931
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid480209
dc.description.pages161
dc.publisher.disciplineSınıf Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess