Show simple item record

dc.contributor.advisorTopçuoğlu Ünal, Fulya
dc.contributor.authorTaşkin, Süleyman
dc.date.accessioned2021-05-07T09:14:02Z
dc.date.available2021-05-07T09:14:02Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2019-11-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608303
dc.description.abstractBu araştırmada araştırmacı tarafından geliştirilen Sözlüğüm Defterde uygulamasının ortaokul öğrencilerinin söz varlığına etkisini ortaya koymak ve ortaokul öğrencilerinin söz varlığının geliştirilmesine yönelik öneriler sunmak amaçlanmıştır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden yarı-deneysel desen kullanılmıştır.Araştırma 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Afyonkarahisar Merkez ilçesine bağlı iki devlet ortaokulunda öğrenim görmekte olan 7. sınıf öğrencileri ile yürütülmüştür. Araştırma süreci dönemdeki hafta sayısına, araştırmanın kapsamına, sınıfların düzeylerine ve yapısına uygun olacak şekilde belirlenmiştir. On iki haftalık bir plan doğrultusunda sürdürülen araştırma sürecinde deney grubundaki öğrencilerin anlamını bilmedikleri sözcüklerden sözlük oluşturmaları sağlanmıştır. Kontrol grubunda ise Türkçe Dersi Öğretim Programı doğrultusunda sözcük öğretimiyle derslere devam edilmiştir. Verilerin toplanması sürecinde deney ve kontrol grubuna araştırmacı tarafından hazırlanıp geliştirilen Söz Varlığı Başarı Testi uygulanmıştır.Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre Sözlüğüm Defterde uygulamasının ortaokul öğrencilerinin söz varlığına olumlu yönde etki ettiği tespit edilmiştir. Cinsiyete ilişkin bulgular vasıtasıyla bu uygulamanın kız öğrencilerin söz varlığı düzeylerine erkek öğrencilere oranla daha çok etki ettiği saptanmıştır.
dc.description.abstractIn this research the aim is to see the effects of the application `My Dictionary, My Notebook` devoloped by the researchers on the secondary school students vocabulary and to submit same advices about improving the vocabulary at secondary school students.Research was performed on the 7th grade students of two public secondary schools in Afyonkarahisar in 2018-2019 educational year. According to the research plan which covered 12 weeks, the students of experimental group were ensured to form a dictionary involving the glossary not being known by the students of experimental group. In control group, Turkish Language lesson was proceeded, as in normal continuum, according to Turkish Language Teaching Curriculum. `Vocabulary Archievement Test` was applied to both experimental group and control group in collecting data period. According to research result, it is disclosed that the application of `My Dictionary, My Notebook` influenced the students vocabulary positively. According to the findings related to gender, it was found that this practice hade more effect on the vocabulary of female students than male students.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSözlüğüm defterde uygulamasının ortaokul öğrencilerinin söz varlığına etkisi
dc.title.alternativeThe influence of the aplication my dictionary, my notebook on the secondary school students vocabulary
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-26
dc.contributor.departmentSosyal Bilgiler ve Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10163538
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid582656
dc.description.pages0
dc.publisher.disciplineTürkçe Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess