İlköğretim ikinci kademe altıncı sınıfta ana diline ait sözcüklerin öğrenilmesi ve kavranılmasına ilişkin bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, Ülkemizde geleneksel olarak kullanılan sözcüğün anlamını vererek cümle içerisinde kullandırma yöntemi ile alıştırma ve tekrarlarla desteklenen sözcük öğretimi yöntemi karşılaştırılmıştır. Bilinmeyen sözcüklerin anlamlarının öğrenilmesi ve belli aralıklarla yapılan tekrarlar yoluyla kavranılması üzerinde durulmuştur. Bunun için yansız rastlantısal yöntemle Kontrol, I. Deney ve II. Deney Grubu olmak üzere üç grup belirlenmiştir. Kontrol Grubu'na sadece sözcüklerin anlamları verilmiştir. I. Deney Grubu'nda anlamı verilen sözcükler, ikişer cümle içerisinde kullandırılmıştır. II. Deney Grubu'nda ise anlamlar verilerek alıştırmalar yaptırılmıştır. Seviye belirlemek için yapılan ilk testte, gruplar arasında istatistiksel açıdan önemli bir fark bulunmamıştır. En son yapılan testte ise II. Deney Grubu ile diğerleri arasında basan yönünden anlamlı bir fark belirlenmiştir. Buna göre bütün anlamların toplamında II. Deney Grubu, Kontrol Grubu'na (p<005) ve I. Deney Grubu'na (p<.010) oranla daha başarılı olmuştur. Kontrol Grubu ile I. Deney Grubu arasında ise (p<.975) önemsiz bir fark ortaya çıkmıştır. Sonuç olarak, alıştırma destekli sözcük öğretiminin geleneksel sözcük öğretiminden daha iyi olduğu anlaşılmıştır. This study aimed to compare the effectiveness of two approaches to teaching unknown vocabulary. The study focused on presenting new vocabulary items and consolidating those by practising them at regular intervals. The first, as perceived to be traditional, was teaching vocabulary by means of giving definition of words and getting students to use those words in sentences while the other method involved exercises and repetition. Three groups of students were formed to constitute Control Group, Experiment Group I and Experiment Group n. The Control Group was given word definitions only while Experiment Group I was given word definitions and instructed to use these words in two sentences. Experiment Group II, on the other hand, was given word definitions and instructed to do some vocabulary exercises. Results from first pre-test, given to determine students' knowledge of new words, did not reveal any significant differences between groups. However, results from the last post-test indicated significant statistical difference between the Experiment Group II and the other two groups. The Experiment Group II were more successful, in terms of number of definitions they have learned, than the Control Group (p<.005) and the Experiment Group I (p<.010). The difference between the Control Group and the Experiment Group I was negligible (p<.975). This study concludes that vocabulary instruction through exercises can be more effective than the so-called traditional vocabulary instruction.
Collections