Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının bireysel yenilikçilik özellikleri ile eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutumları arasındaki ilişkilerin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada sosyal bilgiler öğretmen adaylarının eğitimde teknoloji kullanımına yönelik tutumlarını çeşitli değişkenler açısından incelemek amaçlanmıştır. Araştırma, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının teknoloji kullanımına yönelik tutumlarının bireysel yenilikçilik düzeyleri ve bazı değişkenler açısından incelenmesi amacıyla tarama modelinde yürütülmüştür. Çalışma evrenini 258 (125'i kadın, 133'ü erkek) sosyal bilgiler öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak `Teknoloji Tutum Ölçeği` ve `Bireysel Yenilikçilik Ölçeği` kullanılmıştır. `Teknoloji Tutum Ölçeği`, `Teknolojik Araçların Eğitim Alanında Kullanılmama Durumu`, `Teknolojik Araçların Eğitim Alanında Kullanılma Durumu`, `Teknolojinin Eğitim Yaşamına Etkileri`, `Teknolojik Araçların Kullanımının Öğretilmesi` ve `Teknolojik Araçların Değerlendirilmesini içeren 5 boyuttan oluşmaktadır. `Bireysel Yenilikçilik Ölçeği`, `Yenilikçi`, `Öncü`, `Sorgulayıcı`, `Kuşkucu` ve `Gelenekçi` olmak üzere 5 boyuttan oluşmaktadır. Araştırma sonucunda sosyal bilgiler öğretmen adaylarının eğitimde teknoloji kullanımına yönelik tutumlarının bireysel yenilikçilik düzeylerine göre farklılaştığı belirlenmiştir. Buna göre, bireysel olarak daha yenilikçi olan sosyal bilgiler öğretmen adayları, teknoloji kullanımına yönelik daha olumlu tutuma sahiptir. Aynı zamanda, teknolojiye yönelik tutumların sınıf düzeyine göre farklılaştığı belirlenmiştir. Üst sınıflardaki öğrenciler birinci sınıflara göre daha olumlu tutuma sahiptir.Anahtar kelimeler: Bireysel yenilikçilik, eğitim, sosyal bilgiler öğretmen adayı, teknoloji In this study, it is intended to do a research on the attitudes of social studies teacher candidates towards the use of technology in education in terms of diverse variables. The study has been conducted through the scanning model to determine the attitudes of social studies teacher candidates towards the use of technology in education with regards to their individual levels of innovatiness and some variables. The target group of the research consists of 258 (125 females, 133 males) social studies teacher candidates. As a data collection tool in the research, `Technology Attitude Scale` and `Individual Inventiveness Scale` have been used. `Technology Attitude Scale` consists of five dimensions such as `The Situation of Unused Technological Devices in Education`, `The Situation of used Technological Devices Used in Education`, `The Effect of Technology on Educational Life`, `The Instruction of Technological Devices` and `The Evaluation of Technological Devices`. `Individual Inventiveness Scale` is composed of five aspects as `Innovative`, `leader`, `Inquiring`, `Skeptic` and `Traditional`. In the results of the analysis, it has been determined that the attitudes of social studies teacher candidates towards the use of technology in education differentiated according to their individual levels of innovatiness. Therefore, individually more innovative social studies teacher candidates have more positive attitude towards the use of technology. Also in the study, it has been determined that attitudes towards technology indicated diversity according to the class level. The senior students have more positive attitude compared to first graders or sophomores.Keywords: Innovatiness, social studies education, social studies teacher candidates, technology attitude
Collections