Show simple item record

dc.contributor.advisorSarı, İbrahim
dc.contributor.authorKartal, Fatih
dc.date.accessioned2021-05-07T09:13:58Z
dc.date.available2021-05-07T09:13:58Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-04-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608268
dc.description.abstractBu araştırmada sosyal bilgiler öğretmen adaylarının eğitimde teknoloji kullanımına yönelik tutumlarını çeşitli değişkenler açısından incelemek amaçlanmıştır. Araştırma, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının teknoloji kullanımına yönelik tutumlarının bireysel yenilikçilik düzeyleri ve bazı değişkenler açısından incelenmesi amacıyla tarama modelinde yürütülmüştür. Çalışma evrenini 258 (125'i kadın, 133'ü erkek) sosyal bilgiler öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak `Teknoloji Tutum Ölçeği` ve `Bireysel Yenilikçilik Ölçeği` kullanılmıştır. `Teknoloji Tutum Ölçeği`, `Teknolojik Araçların Eğitim Alanında Kullanılmama Durumu`, `Teknolojik Araçların Eğitim Alanında Kullanılma Durumu`, `Teknolojinin Eğitim Yaşamına Etkileri`, `Teknolojik Araçların Kullanımının Öğretilmesi` ve `Teknolojik Araçların Değerlendirilmesini içeren 5 boyuttan oluşmaktadır. `Bireysel Yenilikçilik Ölçeği`, `Yenilikçi`, `Öncü`, `Sorgulayıcı`, `Kuşkucu` ve `Gelenekçi` olmak üzere 5 boyuttan oluşmaktadır. Araştırma sonucunda sosyal bilgiler öğretmen adaylarının eğitimde teknoloji kullanımına yönelik tutumlarının bireysel yenilikçilik düzeylerine göre farklılaştığı belirlenmiştir. Buna göre, bireysel olarak daha yenilikçi olan sosyal bilgiler öğretmen adayları, teknoloji kullanımına yönelik daha olumlu tutuma sahiptir. Aynı zamanda, teknolojiye yönelik tutumların sınıf düzeyine göre farklılaştığı belirlenmiştir. Üst sınıflardaki öğrenciler birinci sınıflara göre daha olumlu tutuma sahiptir.Anahtar kelimeler: Bireysel yenilikçilik, eğitim, sosyal bilgiler öğretmen adayı, teknoloji
dc.description.abstractIn this study, it is intended to do a research on the attitudes of social studies teacher candidates towards the use of technology in education in terms of diverse variables. The study has been conducted through the scanning model to determine the attitudes of social studies teacher candidates towards the use of technology in education with regards to their individual levels of innovatiness and some variables. The target group of the research consists of 258 (125 females, 133 males) social studies teacher candidates. As a data collection tool in the research, `Technology Attitude Scale` and `Individual Inventiveness Scale` have been used. `Technology Attitude Scale` consists of five dimensions such as `The Situation of Unused Technological Devices in Education`, `The Situation of used Technological Devices Used in Education`, `The Effect of Technology on Educational Life`, `The Instruction of Technological Devices` and `The Evaluation of Technological Devices`. `Individual Inventiveness Scale` is composed of five aspects as `Innovative`, `leader`, `Inquiring`, `Skeptic` and `Traditional`. In the results of the analysis, it has been determined that the attitudes of social studies teacher candidates towards the use of technology in education differentiated according to their individual levels of innovatiness. Therefore, individually more innovative social studies teacher candidates have more positive attitude towards the use of technology. Also in the study, it has been determined that attitudes towards technology indicated diversity according to the class level. The senior students have more positive attitude compared to first graders or sophomores.Keywords: Innovatiness, social studies education, social studies teacher candidates, technology attitudeen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSosyal bilgiler öğretmen adaylarının bireysel yenilikçilik özellikleri ile eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutumları arasındaki ilişkilerin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of the relationships between individual innovation characteristics of social studies teacher candidates and attitudes toward technology usage in education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-04-02
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEducation technology
dc.subject.ytmTechnology utilization
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmSocial studies teaching
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.subject.ytmSocial studies education
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmIndividual innovativeness
dc.identifier.yokid10138915
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid504895
dc.description.pages77
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess