AB`ye üye ülkelerdeki rehberlik servisleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmanın amacı, Avrupa Birliği ülkelerindeki rehberlik sistemleri hakkında araştırmada kullanılan yöntem ile veriler toplanması, bu verilerin analizlerinin yapılması ve sonucunda Avrupa. Birliğine girmeyi hedefleyen ülkemiz rehberlik sistemine ilişkin öneriler geliştirilmesidir. Bu temel amaca bağlı olarak; AB' ye üye ülkelerin eğitim sistemleri, genel ve okul rehberlik yapılan ve bunların idari kontrolü ve finansmanları, rehberlik servisleri arasındaki ilişkiler, rehberlikte eğitim ve kadro geliştirme, rehberlik hizmetlerinde bilgisayar ve diğer araçların kullanımı ve rehberlikte Avrupasallık boyutu ve bu bağlamda yeni eğilimler konuları incelenmiştir. Araştırma süresince izlenen aşamalar dört başlık altında toplanmıştır. Bunlar problem durumunun oluşturulması, yöntemin belirlenmesi, bulguların toplanması ve sonuçtur. Araştırmanın ilk bölümünde sırasıyla, araştırma hakkında kuramsal bilgiler, araştırmanın problemi, amacı, alt amaçları, varsayımları, sınırlılıkları ve Önemi yer almıştır. İkinci bölümde betimsel araştırma kullanılarak yapılan araştırmanın, evren ve örneklemin belirlenmesi, verilerin toplanması, verilerin çözümlenmesi ve yorumlanması çalışmalarının nasıl yapılacağına ilişkin açıklayıcı bilgiler yer almıştır. Araştırmada karşılaştırmalı bir yöntem kullanılarak yatay bir yaklaşım ile ve geliştirilen yöntem ile bilgiler toplanmıştır. Evren olarakta Avrupa Birliğine üye 12 ülke seçilmiştir. Üçüncü bölümde ise araştırmada kullanılan yöntem ile toplanan bulgular ortaya konmuştur. Araştırmanın dördüncü ve son bölümünde sonuç ve öneriler yer almıştır. Araştırma süresince toplanan veriler ve AB' ye üye ülkelerdeki uygulamalar ışığında ülkemize yönelik öneriler geliştirilmiştir. ABSTRACT The purpose of this research is the collection of data and methods to be employed in the research about guidance systems throughout European Union countries, and the analysis of this data so as to use it to bring forth suggestions concerning the guidance system of our country which aims at joining the European Union. Connected with this basic purpose, the education systems of the Eropean Union countries, the structure of their general and school guidance services, the administrative control and the financial system of these services, connections between them, staff development and educational improvement in guidance system, use of computers and other media in guidance, the European dimension of guidance and new tendencies related to this have been analysed. The stages followed throughout this research are under four main headings. These are, the making of the problem case, the determination of the method, collection of the findings, and the conclusion. In the first part of the research are respectively the theoratical information about the research, the problem of the reseach, its purpose, subpurposes, hypotheses, its limitations and importance. In the second part, explanatory information is given about the way the cosmos and population of the research, which is a descriptive one, is to be determined, and the way data is to be collected, analysed and interpreted. A comparative method was used to collect data about a horizantal approach and and about the developed method. The population of the research was determined to be the twelve member countries of the European Union. In the third part, the method used in the research and the findings are explained. In the fourth and final part of the research are conclusions and suggestions. Depending on the data collected throughout the research and the implementations in the member countries, suggestions for Turkish guidance system have been developed. 11
Collections