Show simple item record

dc.contributor.advisorAkçay, R. Cengiz
dc.contributor.authorKuzu, Abdurrahman
dc.date.accessioned2021-05-07T09:13:49Z
dc.date.available2021-05-07T09:13:49Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608197
dc.description.abstractÖZET Bu araştırmanın amacı, Avrupa Birliği ülkelerindeki rehberlik sistemleri hakkında araştırmada kullanılan yöntem ile veriler toplanması, bu verilerin analizlerinin yapılması ve sonucunda Avrupa. Birliğine girmeyi hedefleyen ülkemiz rehberlik sistemine ilişkin öneriler geliştirilmesidir. Bu temel amaca bağlı olarak; AB' ye üye ülkelerin eğitim sistemleri, genel ve okul rehberlik yapılan ve bunların idari kontrolü ve finansmanları, rehberlik servisleri arasındaki ilişkiler, rehberlikte eğitim ve kadro geliştirme, rehberlik hizmetlerinde bilgisayar ve diğer araçların kullanımı ve rehberlikte Avrupasallık boyutu ve bu bağlamda yeni eğilimler konuları incelenmiştir. Araştırma süresince izlenen aşamalar dört başlık altında toplanmıştır. Bunlar problem durumunun oluşturulması, yöntemin belirlenmesi, bulguların toplanması ve sonuçtur. Araştırmanın ilk bölümünde sırasıyla, araştırma hakkında kuramsal bilgiler, araştırmanın problemi, amacı, alt amaçları, varsayımları, sınırlılıkları ve Önemi yer almıştır. İkinci bölümde betimsel araştırma kullanılarak yapılan araştırmanın, evren ve örneklemin belirlenmesi, verilerin toplanması, verilerin çözümlenmesi ve yorumlanması çalışmalarının nasıl yapılacağına ilişkin açıklayıcı bilgiler yer almıştır. Araştırmada karşılaştırmalı bir yöntem kullanılarak yatay bir yaklaşım ile ve geliştirilen yöntem ile bilgiler toplanmıştır. Evren olarakta Avrupa Birliğine üye 12 ülke seçilmiştir. Üçüncü bölümde ise araştırmada kullanılan yöntem ile toplanan bulgular ortaya konmuştur. Araştırmanın dördüncü ve son bölümünde sonuç ve öneriler yer almıştır. Araştırma süresince toplanan veriler ve AB' ye üye ülkelerdeki uygulamalar ışığında ülkemize yönelik öneriler geliştirilmiştir.
dc.description.abstractABSTRACT The purpose of this research is the collection of data and methods to be employed in the research about guidance systems throughout European Union countries, and the analysis of this data so as to use it to bring forth suggestions concerning the guidance system of our country which aims at joining the European Union. Connected with this basic purpose, the education systems of the Eropean Union countries, the structure of their general and school guidance services, the administrative control and the financial system of these services, connections between them, staff development and educational improvement in guidance system, use of computers and other media in guidance, the European dimension of guidance and new tendencies related to this have been analysed. The stages followed throughout this research are under four main headings. These are, the making of the problem case, the determination of the method, collection of the findings, and the conclusion. In the first part of the research are respectively the theoratical information about the research, the problem of the reseach, its purpose, subpurposes, hypotheses, its limitations and importance. In the second part, explanatory information is given about the way the cosmos and population of the research, which is a descriptive one, is to be determined, and the way data is to be collected, analysed and interpreted. A comparative method was used to collect data about a horizantal approach and and about the developed method. The population of the research was determined to be the twelve member countries of the European Union. In the third part, the method used in the research and the findings are explained. In the fourth and final part of the research are conclusions and suggestions. Depending on the data collected throughout the research and the implementations in the member countries, suggestions for Turkish guidance system have been developed. 11en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAB`ye üye ülkelerdeki rehberlik servisleri
dc.title.alternativeGuidance services in the European Union countries
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmEuropean Union
dc.subject.ytmEuropean Union
dc.subject.ytmGuidance services
dc.subject.ytmVocational quidance
dc.subject.ytmGuidance
dc.identifier.yokid140008
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid135477
dc.description.pages179
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess