İlköğretim okulu yöneticilerinin karar vermesini etkileyen faktörler (Çanakkale ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
oz Bu çalışmada, sekiz yıllık eğitim veren ilköğretim okulu yöneticilerinin eğitim- öğretimle, personelle ve parasal konularla ilgili karar vermesini etkileyen faktörleri belirlemek amaçlanmıştır. Araştırma betimsel nitelikte olup, veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Çalışma evreninin tamamına ulaşıldığından ayrıca örneklem alma yoluna gidilmemiştir. Evreni oluşturan 141 okul müdürüne şahsen ulaşılmıştır. Uygulanan anketlerden 5 tanesi dışında toplam 136 tanesi doldurulmuştur. Elde edilen veriler frekans, yüzde, t-testi, korelasyon, varyans analizi ve scheffe test istatistik yöntemleriyle SPSS paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. İlköğretim okulu yöneticilerinin eğitim-öğretim, personel ve parasal konularda verdikleri karara ilişkin görüşlerine bakılmış, bu üç alanda kararları etkileyen faktörler arasında anlamlı bir korelasyon bulunmuştur. Eğitim-öğretim, personel ve parasal konularda verdikleri kararlar kendi içinde de ayrı ayrı üst düzeyde,orta düzeyde ve alt düzeyde etkili olan faktörler olarak üçe ayrılmıştır. Elde edilen bulguların yorumlanması sonucunda İlköğretim okulu yöneticilerinin eğitim-öğretimle ilgili konularda üst düzeyde MEB merkez teşkilatından, parasal ve personelle ilgili konularda üst düzeyde geçmiş yıllardaki deneyimlerinden, eğitim- öğretimle, parasal ve personelle ilgili konularda orta düzeyde en son bitirilen eğitim programı ve okul bölgesindeki halktan, alt düzeyde ise sivil toplum örgütleri ve yayınevlerinden etkilenmişlerdir. ABSTRACT The purpose of this study is to find out the factors that influences on the decisions of the elementary school principals. Population of this study includes all elementary school principals (141) of Çanakkale province. However, the sample of the study is 136 elementary school principals. Factors that influences the decisions of elementary school principals are investigated in three different areas of schooling process. These areas are teaching and instruction, staff personnel and finance. These influential factors are categorised as highly effective, moderate effective and less effective for each areas. In the area of teaching and instruction highly effective factors are found as National Ministry of Education and past experiences. Moderate effective factors are people living in the same school district and media. Less effective factors are public institutions and publishing companies. In the area of staff personnel highly effective factor is found as past experiences. Moderate effective factors are educational program and people living in the same school district, less effective factors are public institutions and publishing companies. In the area of finance highly effective factor is found as past experiences. Moderate effective factor is people living in the same school district, less effective factors are public institutions and publishing companies.
Collections