Show simple item record

dc.contributor.advisorIşık, Halil
dc.contributor.authorMandaci, Seher
dc.date.accessioned2021-05-07T09:13:46Z
dc.date.available2021-05-07T09:13:46Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608180
dc.description.abstractoz Bu çalışmada, sekiz yıllık eğitim veren ilköğretim okulu yöneticilerinin eğitim- öğretimle, personelle ve parasal konularla ilgili karar vermesini etkileyen faktörleri belirlemek amaçlanmıştır. Araştırma betimsel nitelikte olup, veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Çalışma evreninin tamamına ulaşıldığından ayrıca örneklem alma yoluna gidilmemiştir. Evreni oluşturan 141 okul müdürüne şahsen ulaşılmıştır. Uygulanan anketlerden 5 tanesi dışında toplam 136 tanesi doldurulmuştur. Elde edilen veriler frekans, yüzde, t-testi, korelasyon, varyans analizi ve scheffe test istatistik yöntemleriyle SPSS paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. İlköğretim okulu yöneticilerinin eğitim-öğretim, personel ve parasal konularda verdikleri karara ilişkin görüşlerine bakılmış, bu üç alanda kararları etkileyen faktörler arasında anlamlı bir korelasyon bulunmuştur. Eğitim-öğretim, personel ve parasal konularda verdikleri kararlar kendi içinde de ayrı ayrı üst düzeyde,orta düzeyde ve alt düzeyde etkili olan faktörler olarak üçe ayrılmıştır. Elde edilen bulguların yorumlanması sonucunda İlköğretim okulu yöneticilerinin eğitim-öğretimle ilgili konularda üst düzeyde MEB merkez teşkilatından, parasal ve personelle ilgili konularda üst düzeyde geçmiş yıllardaki deneyimlerinden, eğitim- öğretimle, parasal ve personelle ilgili konularda orta düzeyde en son bitirilen eğitim programı ve okul bölgesindeki halktan, alt düzeyde ise sivil toplum örgütleri ve yayınevlerinden etkilenmişlerdir.
dc.description.abstractABSTRACT The purpose of this study is to find out the factors that influences on the decisions of the elementary school principals. Population of this study includes all elementary school principals (141) of Çanakkale province. However, the sample of the study is 136 elementary school principals. Factors that influences the decisions of elementary school principals are investigated in three different areas of schooling process. These areas are teaching and instruction, staff personnel and finance. These influential factors are categorised as highly effective, moderate effective and less effective for each areas. In the area of teaching and instruction highly effective factors are found as National Ministry of Education and past experiences. Moderate effective factors are people living in the same school district and media. Less effective factors are public institutions and publishing companies. In the area of staff personnel highly effective factor is found as past experiences. Moderate effective factors are educational program and people living in the same school district, less effective factors are public institutions and publishing companies. In the area of finance highly effective factor is found as past experiences. Moderate effective factor is people living in the same school district, less effective factors are public institutions and publishing companies.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okulu yöneticilerinin karar vermesini etkileyen faktörler (Çanakkale ili örneği)
dc.title.alternativePolitical factors effecting decisions of elementary school principals
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmDecision making
dc.subject.ytmDecision making process
dc.identifier.yokid160729
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid145629
dc.description.pages129
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess