Avrupa Birliği entegrasyon sürecinde ISO 9000 Kalite Güvence Sisteminin sağlık sektöründe uygulanabilirliği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Günümüzde her alanda hızlı bir değişim süreci yaşanmaktadır. Bu değişimin bir sonucu olarak üretim sektöründen hizmet sektörüne doğru kayma olmakta, hizmet sektöründeki gelişim çok geniş ve çeşitli alanlarda gerçekleşmektedir. Hastanelerin birer hizmet organizasyonu olması, faaliyetlerinin kesintisiz oluşu, sistemin karmaşıklığı nedeniyle yönetime önem verilmesi, hastane çalışanlarının ortak bir amaca yönlendirilmesi, yetki ve sorumluluklarının belirlenerek yeniden yapılandırılması gereğini doğurmuştur. ISO 9000 Kalite Güvence Sistemi Standartları; etkin bir kalite sistemi kurulması, uygulanması ve sürekliliğinin sağlanması amacına yönelik sistem standartlarıdır. Sürekli iyileşme ve gelişmeye fırsat tanımaktadır. ISO 9000 Kalite Güvence Sistemi, hizmet süreçlerinin standardizasyonunu, eksikliklerin belirlenmesini ve uygunsuzlukların giderilmesini sağlayan bir araçtır, sağlık hizmetinin kalitesindeki sorumluluk anlayışı, tüm çalışanları ilgilendirmektedir. Etkin ve verimli bir Kalite Güvence Sisteminin kurulabilmesi her şeyden önce üst yönetimin kesin kararma, inancına ve desteğine bağlıdır. ISO 9000 Kalite Güvence Sistemini uygulayarak yeni bir anlayış getirmek isteyen üst yönetimin Öncelikle bu sorunları çözümlemesi gerekmektedir. Ülkemiz hastane işletmeciliği sektörü % 94 oranında kamusal otoritelerce örgütlenip yönetilen işletmelerden oluşmaktadır. Ve uluslararası geçerliliğe sahip olan ISO-9000 KGS hastanelerimizde daha yoğun bir ilgi görmektedir. 11 ABSTRACT Today everything in our world is changinig constantly and fastly. As a result of this change, there is a movement towards from production industry to service and changing in the service industry is in a widw range of areas. Due to the feet that hospitals are service organizations and activities are permanent and the system is complex, given importance to administration, to lead the hospital staff to get a common target, defining to authority and responsibilities for restructure of hospitals is necessary. ISO 9000 Quality Assurance System (QAS) Standards are system standards aimed at creating an effective quality system, applying the system and providing its permanence. It gives the opportunity to become better and developing constanth/. ISO 9000 QAS is a tool which helps to standardize service process to define the deficiencies and to eliminate the disorders. Consent of responsibility on quality of health sevice is concerning all workers. Establishing an effective and productive QAS is primary depended upon the absolute decision, trust and support of the administration. First of all, Senior administrators who want to bring a new understanding through applying ISO 9000 QAS, have to solve these problems. For the hospital business administration sector in Turkey has been organized and managed by government authority with. %94 ratio; The hospitals has the QAS that has got international validity, is being more interest.
Collections