Ethical concerns in language testing at university level
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalısma İngiliz Dili Egitimi Bölümünde görev yapan ögretimelemanlarının dil sınavlarındaki etik kavramı hakkındaki görüs ve düsünceleriniögrenmek amacıyla yapılmıstır. Bu çalısma aynı zamanda, Türk Egitim Sistemindedil sınavlarının uygulanmasında bir `etik yasası' veya bir `uygulama yasası'gelistirmek için ögretim elemanlarının görüs ve düsüncelerinden faydalanmayıamaçlamaktadır.Bu çalısma Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi'nde İngiliz Dili EgitimiBölümünde görev yapan ögretim elemanlarının katılımıyla yapılmıstır. Veriler nitelveri toplama metotlarından olan anket yöntemiyle elde edilmistir. Anket, ÇanakkaleOnsekiz Mart Üniversitesinde görev yapan 28 ögretim elemanına uygulanmıstır.Veriler bilgisayarda SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) adlı programlaanaliz edilmistir.Anket kullanılarak elde edilen bulgular ögretim elemanlarının çogununTürkiyede dil sınavlarının uygulanması hakkında bir `etik yasası' nın mevcut olupolmadıgı hakkında bilgi sahibi olmadıgı göstermistir. Bununla birlikte, ögretimelemanları dil sınavlarının uygulanmasında bir `etik yasası' nın gerekli oldugunainanmaktadır. Bunun yanısıra, ögretim elemanları gelistirilecek `etik yasası'nın Türktoplumunun deger sistemlerinin göz önüne alınarak yapılması gerektigineinanmaktadırlar. The present study investigated the perceptions of ELT Department instructorson ethics concept in language testing. The study further aimed at collectinginformation in order to develop a `code of ethics? or `code of practice? in languagetesting for Turkish Education System.The study was carried out with the instructors of ELT Department atÇanakkale Onsekiz Mart University. The data were collected via qualitative researchmethodology; the questionnaire was administered to 28 instructors at ÇanakkaleOnsekiz Mart University. The data were analysed and interpreted with the help ofcomputer program SPSS (Statistical Package for the Social Sciences).The findings obtained through the questionnaire revealed that most of theinstructors do not know whether there is a `code of ethics? for language testing inTurkey or not. However, they believe that a `code of ethics? for language testing isnecessary. Furthermore, they indicated that `a code of ethics? should be developedconsidering the value systems of the Turkish culture.
Collections