Show simple item record

dc.contributor.advisorKöksal, Dinçay
dc.contributor.authorCeylan, Anil
dc.date.accessioned2021-05-07T09:13:01Z
dc.date.available2021-05-07T09:13:01Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/607972
dc.description.abstractBu çalısma İngiliz Dili Egitimi Bölümünde görev yapan ögretimelemanlarının dil sınavlarındaki etik kavramı hakkındaki görüs ve düsünceleriniögrenmek amacıyla yapılmıstır. Bu çalısma aynı zamanda, Türk Egitim Sistemindedil sınavlarının uygulanmasında bir `etik yasası' veya bir `uygulama yasası'gelistirmek için ögretim elemanlarının görüs ve düsüncelerinden faydalanmayıamaçlamaktadır.Bu çalısma Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi'nde İngiliz Dili EgitimiBölümünde görev yapan ögretim elemanlarının katılımıyla yapılmıstır. Veriler nitelveri toplama metotlarından olan anket yöntemiyle elde edilmistir. Anket, ÇanakkaleOnsekiz Mart Üniversitesinde görev yapan 28 ögretim elemanına uygulanmıstır.Veriler bilgisayarda SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) adlı programlaanaliz edilmistir.Anket kullanılarak elde edilen bulgular ögretim elemanlarının çogununTürkiyede dil sınavlarının uygulanması hakkında bir `etik yasası' nın mevcut olupolmadıgı hakkında bilgi sahibi olmadıgı göstermistir. Bununla birlikte, ögretimelemanları dil sınavlarının uygulanmasında bir `etik yasası' nın gerekli oldugunainanmaktadır. Bunun yanısıra, ögretim elemanları gelistirilecek `etik yasası'nın Türktoplumunun deger sistemlerinin göz önüne alınarak yapılması gerektigineinanmaktadırlar.
dc.description.abstractThe present study investigated the perceptions of ELT Department instructorson ethics concept in language testing. The study further aimed at collectinginformation in order to develop a `code of ethics? or `code of practice? in languagetesting for Turkish Education System.The study was carried out with the instructors of ELT Department atÇanakkale Onsekiz Mart University. The data were collected via qualitative researchmethodology; the questionnaire was administered to 28 instructors at ÇanakkaleOnsekiz Mart University. The data were analysed and interpreted with the help ofcomputer program SPSS (Statistical Package for the Social Sciences).The findings obtained through the questionnaire revealed that most of theinstructors do not know whether there is a `code of ethics? for language testing inTurkey or not. However, they believe that a `code of ethics? for language testing isnecessary. Furthermore, they indicated that `a code of ethics? should be developedconsidering the value systems of the Turkish culture.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEthical concerns in language testing at university level
dc.title.alternativeÜniversite seviyesinde dil sınavlarında etik sorunlar
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEthics
dc.subject.ytmEducation system
dc.subject.ytmSocial values
dc.subject.ytmExamination
dc.subject.ytmReliability
dc.subject.ytmLanguage education
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmInstructors
dc.subject.ytmForeign language
dc.identifier.yokid9011642
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid249165
dc.description.pages176
dc.publisher.disciplineİngilizce Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess