Show simple item record

dc.contributor.advisorErten, İsmail Hakkı
dc.contributor.authorGümüş, Pelin
dc.date.accessioned2021-05-07T09:12:58Z
dc.date.available2021-05-07T09:12:58Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/607957
dc.description.abstractBu çalışma İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen Türk lise öğrencilerinin iletişimstratejileri kullanımını araştırmaktadır. Çalışma aynı zamanda dil başarısının iletişimstratejileri kullanımına etkisini de incelemektedir. Bu çalışmada ayrıca, öğrencilerin kendi dilbaşarıları hakkındaki düşünceleri ile iletişim stratejileri kullanımı arasındaki ilişki dearaştırılmaktadır.Ana çalışma, Ayvalık Anadolu Lisesi'nin 175 dokuzuncu sınıf öğrencisiylegerçekleştirilmiştir. Çalışmaya üç hazırlık sınıfı okumuş, üç hazırlık sınıfı okumamış sınıfkatılmıştır. Öğrencilerin özgeçmiş ve iletişim stratejileri kullanımına ait bilgilerini toplamaküzere iki farklı anket uygulanmıştır. Anketler yoluyla toplanan veriler üç hazırlık okumuş üçhazırlık okumamış sınıftan 12 kız 7 erkek öğrenciyle yürütülen bir iletişimsel çalışmayladesteklenmiştir.Anketler yoluyla elde edilen veriler SPSS 10.01 (Sosyal Bilimler için İstatistiki Program)kullanılarak, Betimleyici İstatistik, Bağımsız Gruplar T-Testleri, Varyans Analizi (ANOVA)ve son olarak Post-Hoc Scheffe ve LSD Testleri yoluyla analiz edilmiştir. Nitel veri, içerikanalizi yöntemi ile toplanmıştır.Nicel ve nitel verinin analizi Anadolu Lisesi öğrencilerinin iletişim stratejilerini ortalamadüzeyde kullandıklarını göstermiştir. Çalışmanın sonuçları, ana dile dayalı iletişimstratejilerinin ve azaltma stratejilerinin en sık kullanılan stratejiler olduğunu göstermiştir.Çalışma ayrıca yabancı dil öğrencilerinin dil başarıları hakkındaki algılamaları ile iletişimstratejileri kulanımı arasında önemli bir ilişki olduğunu göstermiştir. Son olarak, çalışmaöğrencilerin İngilizce iletişim becerilerini arttırabilmelerine yardımcı olmak için iletişimstratejileri kullanımı eğitimine olan gerekliliği vurgulamıştır
dc.description.abstractThis study was carried out to investigate the use of communication strategies byTurkish high school learners of EFL. The study also investigated the effects of languageproficiency on the use of communication strategies. The relationship between learners? selfperceptionsof language success and communication strategy use was also investigated.The main study was conducted with 175 9th grade EFL learners of Ayvalık AnatolianHigh School. The participants came from three prep. classes and three non-prep. classes. Of175 participants, 105 were female and 70 were male. Two different inventories wereadministered to collect background information and reports of students with regard to theiruse of communication strategies. The quantitative data obtained through inventories wastriangulated with a communication task performance carried out with 12 female and 7 malelearners from the prep. and non-prep. classes.The data obtained from the study was analysed on SPSS 10.00 (Statistical Package forSocial Sciences) through Descriptive Statistics, Independent Samples T-Tests, Analyses ofVariance Tests (ANOVA) and finally Post-Hoc Scheffe and Post-Hoc LSD Tests. Thequalitative data was analysed through content analysis.The analyses of the quantitative and qualitative data indicated that communicationstrategies are used by Anatolian high school learners at a moderate frequency. The findings ofthe study revealed that L1 based and reductional strategies are the most frequently usedcommunication strategies by the learners. The study also revealed that there is a positiverelationship between communication strategy use and self- perceived language proficiency ofEFL learners. Finally, the study highlighted the need for the instruction of communicationstrategies to help learners improve their communicative skills in English.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDilbilimtr_TR
dc.subjectLinguisticsen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleA study into the impact of language proficiency on the use of communication strategies by high school students
dc.title.alternativeLise öğrencilerinin dil yeterliliklerinin iletişim stratejileri kullanımı üzerindeki etkisi üzerine bir çalışma
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmStudy of languages
dc.subject.ytmLanguage proficiency
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmSufficiency
dc.subject.ytmCommunication strategies
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmLanguage
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmLearning methods
dc.identifier.yokid9015843
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid249158
dc.description.pages245
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess