Orta öğretim Türk dili ve edebiyatı derslerinde bilmecenin öğretim aracı olarak kullanılma biçim ve düzeyleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, bilmecelerin, dilbilgisi çalışmalarında kullanım düzeylerinive biçimlerini incelemektir.Araştırmada literatür taraması ve anketle veri toplamadan yararlanılmıştır.Araştırma verilerinin analizinde; Aritmetik Ortalama, Standart Sapma, t Testi, VaryansÇözümlemesi ve Scheffe Testi kullanılmıştır.Araştırma sonucunda bilmecelerin dilbilgisi çalışmalarında kullanılma düzeyleri vebiçimleri ile ilgili, bayan ve erkekler arasındaki fark, önemsiz bulunmuştur. Bilmecelerindilbilgisi çalışmalarında kullanılma düzeyleri ve biçimleri ile ilgili okul türüne göresonuçlarına bakıldığında öğretmenlerin bilmece kullanma düzeyleri arasında fark bulunmadığıtespit edilmiştir. The aim of this study is to measure the levels and the method of usage of riddles inTurkish Language and Literature lesson.The resarch was done by survey model and the information was collekted byguestionnares.The sacere consist of total 65 points and includes ?most, middle, inpart, little,never? options.İn order to solve the information, Aritmetic Avarage, Standart Devioton, t-Test,Variance Analyse and Scheffe Test has been opplied.While looking the result of the usage levels of riddles in grammar studies. We cansay that there?s a slight diffrence between them.While looking the result of the usage levels of riddles in school kinds. We can saythat there?s no diffrence between the theacher?s riddles usage level.While looking the result of the usage levels of riddles according to age. We can saythere?s no between the levels of the theachers in using riddles.
Collections