Show simple item record

dc.contributor.advisorYüce, Kemal
dc.contributor.authorKeleş, Mehtap
dc.date.accessioned2021-05-07T09:12:57Z
dc.date.available2021-05-07T09:12:57Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/607953
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, bilmecelerin, dilbilgisi çalışmalarında kullanım düzeylerinive biçimlerini incelemektir.Araştırmada literatür taraması ve anketle veri toplamadan yararlanılmıştır.Araştırma verilerinin analizinde; Aritmetik Ortalama, Standart Sapma, t Testi, VaryansÇözümlemesi ve Scheffe Testi kullanılmıştır.Araştırma sonucunda bilmecelerin dilbilgisi çalışmalarında kullanılma düzeyleri vebiçimleri ile ilgili, bayan ve erkekler arasındaki fark, önemsiz bulunmuştur. Bilmecelerindilbilgisi çalışmalarında kullanılma düzeyleri ve biçimleri ile ilgili okul türüne göresonuçlarına bakıldığında öğretmenlerin bilmece kullanma düzeyleri arasında fark bulunmadığıtespit edilmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to measure the levels and the method of usage of riddles inTurkish Language and Literature lesson.The resarch was done by survey model and the information was collekted byguestionnares.The sacere consist of total 65 points and includes ?most, middle, inpart, little,never? options.İn order to solve the information, Aritmetic Avarage, Standart Devioton, t-Test,Variance Analyse and Scheffe Test has been opplied.While looking the result of the usage levels of riddles in grammar studies. We cansay that there?s a slight diffrence between them.While looking the result of the usage levels of riddles in school kinds. We can saythat there?s no diffrence between the theacher?s riddles usage level.While looking the result of the usage levels of riddles according to age. We can saythere?s no between the levels of the theachers in using riddles.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectTürk Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectTurkish Language and Literatureen_US
dc.titleOrta öğretim Türk dili ve edebiyatı derslerinde bilmecenin öğretim aracı olarak kullanılma biçim ve düzeyleri
dc.title.alternativeThe firms and levels of use of riddle as a tool of instruction in secondary level Turkish language and literatüre courses
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürk Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid9016110
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid220485
dc.description.pages133
dc.publisher.disciplineTürk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess