İşletme ve mühendislik bölümü öğrencilerinin girişimcilik eğiliminin karşılaştırılması: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ülkelerin kalkınmasında ve refah seviyesinin yükselmesinde girişimcilik yadsınamaz bir gerçekliktir. Çok sayıda faktörün bir araya gelmesiyle oluşan girişimcilik sosyo-ekonomik bir olgudur. Bu olguyu etkileyen çok sayıda faktör söz konusudur. Bu faktörler bireylerin girişimcilik eğilimlerini etkilemektedir. Literatüre bakıldığı zaman birçok çalışmada başarılı girişimcilerin kişilik özellikleri ile aile, kültür ve eğitim gibi faktörlerin girişimcilik eğiliminde etkili olduğu görülmektedir.Yapılan bu çalışma ile üniversite öğrencilerinin girişimcilik eğilimi üzerine etki eden faktörleri tespit etmek ve ilgili faktörlerin bu faktörler arasında bir farklılık gösterip göstermediğini ortaya çıkarmak varsa bu farklılıkların girişimcilik eğilimini belirleyen faktörlerden hangilerinde daha anlamlı bir farklılık yarattığını incelemek, demografik değişkenlerin öğrencilerin girişimcilik eğilimini ne ölçüde etkilediğini ortaya çıkarmak ve yapılan analizler sonucu elde edilecek bulgulara göre, öğrencilerin girişimcilik eğilimlerini geliştirmeye yönelik önerilerin geliştirilmesi ve ayrıca literatür de girişimcilik eğilimi konusunda yapılan çalışmalara sonuç ve yorumlarla katkıda bulunulması amaçlanmıştır.Çalışmanın sonucunda işletme bölümü ve mühendislik bölümü öğrencilerinin, içsel kontrol hissi, başarma ihtiyacı, risk alma eğilimi, belirsizliğe karşı tolerans, kendine güven duyma ve yenilikçi olma eğilimleri arasındaki farklılıklara ilişkin yer verilen bulgulara göre; işletme bölümü öğrencilerinin içsel kontrol hissi, başarma ihtiyacı, risk alma eğilimi, belirsizliğe karşı tolerans, kendine güven duyma ve yenilikçi olma eğilimlerinin tamamı, mühendislik bölümü öğrencilerinden daha yüksek bulunmuştur. Araştırma bulguları işletme eğitiminin, mühendislik eğitimine kıyasla girişimcilik eğilimini daha yüksek oranlarda etkilediğini göstermektedir.Anahtar Kelimeler: Girişimci, Girişimcilik, Girişimcilik Eğilimleri, Girişimcilik Eğitimi Entrepreneurship is an undeniable fact for rising and developing countries. Consisting of a combination of many factors, entrepreneurship is a socio-economic phenomenon. There are many factors that affect this phenomenon. These factors influence the trends of individual entrepreneurship. When you look at the literature, with personality characteristics of successful entrepreneurs, family, culture, and education tend to be effective in entrepreneurship tends.With this study, identifying the factors that influence universty students? entrepreneurship tends and uncovering whether the related factors show a difference between these factors and if there is a difference, analysing which factors create more meaningful difference in between these factors, examining to what extent demographic variables affect the tendency of entrepreneurship and according to the findings, developing proposals about how to improve entrepreneurship tends and also contributing the results and interpretations about entrepreneurships tends in literature is aimed.As a result of the study findings between students in the engineering department and the business section?s inner sense of control, need for achivement, risk-taking propensity, tolerance of ambiguity, self-confidence and being innovative, students in business sections? all trends of inner sense of control, need for achivement, risk-taking propensity, tolerance of ambiguity, self-confidence and being innovative is found higher than engineering department? students. The results of findings show that business education effect entrepreneurships tends more powerful than engineering education.Key Words: Entrepreneur, Entrepreneurship, Entrepreneurship Tends, Entrepreneurship Education.
Collections